مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

سلامت و هویت دانش‌آموزان در گروی اجرای طرح نماد است

فخرالسادات خامسی‌هامانه در مراسم افتتاح طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در شهرستان مهریز رشد اجتماعی دانش‌آموزان و سلامت آنان را در گروی اجرای طرح نماد دانست.

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در مراسم افتتاح طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در شهرستان مهریز، سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان را مبتنی بر کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و از آن به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان در بین دانش‌آموزان نام برد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: طرح نماد دستاورد و کار جهادی بزرگ در حوزه طرح‌های فوق‌العادۀ مدنظر مقام معظم رهبری است که هدف آن، حفظ سلامت و هویت نسل آینده کشور است.
وی در خصوص دیگر اهداف طرح نماد، افزود: طرح نماد با هدف شناسایی مناطق پرخطر، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و در اولویت قراردادن آن به منظور توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با رویکرد اجتماع‌محور، در دست کار قرار گرفته است.
خامسی ادامه داد: اجرای این طرح که در خصوص مدیریت مباحث اجتماعی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان بوده، با اهتمام جدی وزارت کشور همراه بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: کوشش شده است از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌ها، طراحی ابزارهای معتبر فنی، طراحی فرآیندهای ارجاع، راه‌اندازی زیرساخت‌های غربالگری و اجرای الکترونیک، ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به نظام شناسایی و مداخله سریع، به موقع و مؤثر در فوریت‌های روانی اجتماعی در بین دانش‌آموزان فرآهم شود.
به گفتۀ وی، در این طرح کار شبکه‌ای و ائتلافی انجام می‌شود و آموزش، غربالگری و مداخله مهمترین ویژگی‌های آن است که به صورت آموزش مهارت به دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس، مداخله فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان مانند خودکشی، خشونت، مصرف مواد و دخانیات و نیز غربالگری، تحلیل داده‌ها در سامانه نماد به اجرا درمی‌آید.
خامسی تصریح کرد: از ضروریات مدیریت مسائل اجتماعی در جامعۀ امروز پیشگیری رشدمدار(مدرسه‌محور، خانواده‌محور، جامعه‌محور) است که هنوز در پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک جای کار دارد.
به گفتۀ وی، با توجه به پیچیدگی جوامع و بروز نابهنجاری‌های روانی و رفتاری در بین کودکان و نوجوانان، لزوم پرداختن به فرآیند اجتماعی شدن آنها و مطرح کردن راهبردهای صحیح برای تقویت و شکوفایی این پدیده بیش از پیش احساس می‌شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..