لزوم توسعه صنایع جوارمعدنی در بافق

امام جمعه یزد با اشاره به این که تکیه کشور نباید به تجدیدناپذیر از جمله نفت و معادن باشد گفت:منابع توسعه صنایع جوارمعدنی در بافق با جدیت دنبال شود

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست شورای اداری شهرستان بافق اظهار کرد: بیشترین مباحثی که در ارتباط با شهرستان بافق بیان‌ می‌شود مربوط به معادن و صنایع است و کمتر به ارزش‌های فرهنگی و علمی بالایی که این شهرستان داشته صحبت می‌شود.

 
وی با اشاره به این که این شهرستان در طول دوران‌های مختلف از وجود عالمان، شاعران، دانشمندان و بزرگانی بهره برده که در نوع خود بی‌نظیر و کم‌نظیر بودند افزود: یکی از این افراد مرحوم شیخ محمد تقی بافقی است که در نوع خود منحصر به فرد بوده و در برابر استکبار و رضاشاه ایستادگی بسیار خوبی داشته است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که همه مردم شهرستان بافق نسبت به این شخصیت والا مقام و همچنین شعرا و بزرگان شهرستان شناخت بیشتر و کاملتری پیدا کنند.
 
ناصری یزدی با اشاره به این که دشمن همیشه به دنبال آن است که روحیه ارزشی و فرهنگی مردم ایران را بگیرد عنوان کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته و از همه ظرفیت‌های خود به ویژه در عرصه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تحقق این هدفش استفاده می‌برد.
 
امام جمعه یزد در ادامه بر ضرورت توجه مسئولان به رشد مباحث فرهنگی و آینده‌نگری تاکید کرد و ادامه داد: خداوند به ایران نعمت نفت و معادن غنی را داده و متاسفانه ما به این ذخایر که پایان‌پذیر هم هستند تکیه کرده‌ایم و به نوآوری و استفاده از ظرفیت‌های دیگر توجه نمی‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی ما به صورتی باشد که وقتی این ذخایر به پایان رسید ما ظرفیتی برای بهره‌برداری آیندگان ایجاد کرده باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد توجه به ایجاد صنایع جوارمعدنی و جلوگیری از خام فروشی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: بحث گردشگری و فعالیت در این عرصه اهمیت بالایی دارد ولی لازم است که در حوزه تولید در بخش‌های مختلف هم اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
 
ناصری یزدی افزود: موضوع مهم دیگر در بحث کشاورزی است که این روزها به زمزمه ای در بین برخی افراد به وجود آمده و بیان می کنند که نباید در استان یزد اقدام به کشاورزی و دامداری کرد و محصولات مورد نیاز خود را از خارج استان وارد کینم.
 
امام جمعه یزد با بیان این که کم کردن کشاورزی کار غلطی است گفت: کم کردن کشاورزی سبب می شود که خشکی و گرمی هوا افزایش پیدا کند و با کاهش تبخیر، ابرها و باران ها هم کمتر شوند.
 
وی افزود: به جای اینکه بخواهیم کشاورزی را حذف کنیم لازم است در نوع آبیاری‌هایی که انجام می‌دهیم تغییر به وجود آوریم و با کشت محصولات کم آبخواه، زمینه حفظ کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم کنیم.
 
این مسئول مصرف بالای انرژی در کشور را یکی از مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: مصرف انرژی در ایران به حدی است که بیان می شود ایران چند برابر چین مصرف انرژی دارد در حالی که نوع معماری و ساختمان سازی ما در گذشته به هیچ عنوان مبتنی بر مصرف انرژی نبوده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..