مهریز، پایلوت طرح ملی نماد در استان یزد

طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان درمدارس شهرستان مهریز به صورت پایلوت اجرا می شود

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در آیین افتتاحیه طرح نماد در شهرستان مهریز گفت:پروژه ملی بنیاد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان  قرار هست امسال در شهرستان مهریز اجرایی شود و این طرح با همراهی و همکاری ۱۴دستگاه در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها و رفتارهای پرخطر بپردازد.

دانافر، استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان و همگانی کردن این رسالت خطیر را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در این حوزه دانست و افزود:تاکید این طرح بر این هست که ما باید به دانش آموزان مهارت های خود کنترلی آموزش دهیم تا بتوانند از سلامت فردی و روحی اجتماعی خودشان حراست کنند.
مدیر کل امور اجتماعی  و فرهنگی استانداری یزدگفت:این طرح از سال ۱۳۹۵ با  مشارکت و همکاری۱۴ دستگاه اجرایی در شورای اجتماعی کشور با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب در دانش آموزان تدوین شده است.
فخر السادات خامسی افزود:این طرح در دو محور اجرا می شود که محور اول آن آموزش و توانمند سازی و ارتقاء تواناییهای دانش آموزان و خانواده ها هست و محور دوم مداخله و غربالگری و پیشگیری هست و  بر این اساس در سه حوزه آموزش و مداخله وپیشگیری برنامه ریزی و فعالیت می کند و هدف آن ایجاد یک جامعه سالم برای آینده کشور می باشد.
سید محمد رستگاری فرماندار مهریز در آیین تصریح کرد:طرحِ نظام مراقبتِ اجتماعیِ دانش آموزان ( نِماد ) بمنظور آموزشِ مهارت هایِ لازم به اولیاء و دانش آموزان ،برای پیشگیری از آسیب هایِ اجتماعی اجرا می شود و انتخاب شهرستان مهریز به عنوان پایلوت نشانه اعتماد و اطمینان به شهرستان مهریز است و مشارکت همه دستگاه در پیشگیری از اسیب های اجنماعی می تواند موثر باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..