فعالیت ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان یزد

این ایستگاه ها در شهرهای یزد، اردکان، میبد، مهریز و بافق فعال هستند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد در  نشست دومین کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غباردر یزد بر  کنترل فرسایش بادی و ریزگردها ،تشکیل اتاق فکر و کمیته فنی، تغییر الگوهای کشاورزی و دامداری، نصب فیلتر و هودهای تصفیه هوا، تغییر مکان و جابجایی کارخانه ، نصب اتاقک و سالن سرپوشیده تاکید کرد

 
پورملائی افزود: در حال حاضر ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای یزد، اردکان، میبد، مهریز و بافق فعال هستند که درصدد هستیم این ایستگاهها را افزایش دهیم.
 
وی با اشاربه  اینکه آلودگی هوا در ۱۰ ماهه نخست سالجاری، ۳۲ روز  بیش از حد استاندارد  بوده است گفت:از این تعداد ۲۳ روز در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و ۵ روز در وضعیت ناسالم برای کله گروهها بوده است.
 
طالبی استاندار یزد دراین نشست با بیان اینکه حفظ محیط زیست یکی از الزامات استان برای توسعه است گفت: دانشگاههای استان و مراکز پژوهشی نقش مهمی در تدوین راهکارهایی برای بهبود شرایط فعلی بر عهده دارند.
 
 وضعیت کیفی هوای استان در سالجاری ،طرح مطالعاتی شناسایی کانونهای گرد و غبار استان و  بررسی نقش معادن و جاده های خاکی در آلودگی هوا افزایش و تـوسعه ایستگاههای پایش کیفی هوا برای داشتن آمار مناسب از وضعیت هوا در سطح استان و چگونگی توزیع اعتبارات برای اجرایی کردن  طرح مطالعاتی شناسایی کانونهای گرد و غبار از مصوبات این نشست اعلام شد .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..