گشایش دومین مجمع سلامت در اشکذر

ایجاد یک فرصت برای هم اندیشی و رصد مشکلات حوزه سلامت مردم از جمله اهداف راه اندازی این مجمع اعلام شد .

به گزارش یزدی نیوزمعاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هدف از  تشکیل مجامع شهرستانی را ایجاد یک فرصت برای هم اندیشی و رصد مشکلات حوزه سلامت مردم اعلام کرد .

 
دکتر لطفی افزود : تقویت کانون های سلامت محلات در شهرستان ها، توسعه سیاست های حامی سلامت با دارا بودن پیوست سلامت برای مردم موثر است
 
وی همچنین ، توسعه محیط های حامی سلامت و مشارکت بیش از پیش مردم در امر اجتماعی شدن و مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه محورهای مهمی هستند که در صورت توجه ویژه به آنها می تواند در ارتقا و توسعه سلامت مردم موثر واقع می شود.
 
فرماندار اشکذردر این مجمع گفت: نظام سلامت بدون همکاری و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی نمی تواند در ماموریت های سازمانی خود موفق عمل کند
 
محمدعلی شاه حسینی گفت: باید تلاش کرد تا در جهت حفظ و توسعه سلامت مردم به عنوان امری اجتناب ناپذیر از تمام ظرفیت شهرستان بهره برد.
 
وی راه اندازی کانون های سلامت محلات را یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور برشمرد و افزود: در مرکز شهرستان پنج کانون سلامت محلات راه اندازی شده که در  تلاش هستیم تا در بخش مرکزی و خضرآباد هم روستاها را به عنوان این کانون ها و در جهت مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر سلامت راه اندازی کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..