راه اندازی موزه قنات در اردکان – بزودی

اولین همایش ملی قنات، میراث ماندگار ، اول و دوم اسفند با همت دانشگاه پیام نور اردکان برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزسرپرست دانشگاه پیام نور اردکان گفت: تمام تلاش خود را برای بهتر برگزارکردن همایش قنات خواهیم کرد تا این شهرستان به عنوان قطب گردشگری قنات، شهرت یابد .

مهدی تقدیری افزود: همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب یک همایش علمی معتبر است که در آن مقالات به صورت پوستر و شفاهی ارائه خواهد شد 
وی اظهار داشت : در این همایش از شخصیت مهم و خبره کشوری ، استانی ، استادان و دانشجویانی که در حوزه آب و قنات سررشته دارند دعوت به عمل آمده است 
تقدیری یکی از اهداف برگزاری این همایش را مساله بحران آب و حفظ قنات اعلام کرد .
وی از مجوز گرفتن ساخت اولین موزه قنات در این شهرستان داد و گفت درصدد هستیم برخی قنات های شهرستان را به ثبت ملی برسانیم .
تقدیری با اشاره به اینکه اخذ مجوز و راه اندازی اولین موزه قنات کشور اتفاقی خوب و امیدبخش است افزود: رسانه ها و سازمان های مردم نهاد محکم تر و مستدل تر در مورد بحران کم آبی به میدان بیایند. 
اولین همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب ، اول اسفند و دوم اسفند توسط دانشگاه پیام نور مرکز اردکان و با مجوز های ISC و سیویلیکا در شهر اردکان برگزار می شود. 
سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان محورهای اصلی این همایش را قنات، میراث ماندگار، جاذبه‌ها و گردشگری پایدار، قنات: نماد مدیریت مصرف آب و سازگاری با محیط، ابعاد فنی، هنری و خلاقانه ساخت، نگهداری، احیا و مرمت قنات، ابعاد اجتماعی- اقتصادی مدیریت سنتی آب و قنات و قنات، آب: آینده‌نگری و افق آینده اعلام کرد .
وی گفت: تاکنون ۱۵۰ مقاله به این همایش ارسال شده که ۴۰مقاله رد و ۶۰ مقاله پذیرفته شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..