افتتاح آزمایشگاه سنجش آلایندگی محیط زیست در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

این مرکز تحقیقاتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در چغارت بافق تجهیز وراه اندازی شده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت:آزمایشگاه تخصصی این شرکت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای سنجش میزان آلایندگی صوت،هوا و فاضلاب افتتاح شد.

 
علی اکبر رحیمی با بیان اینکه دغدغه شرکت سلامت کارکنان و طبیعت است افزود:با راه اندازی این آزمایشگاه سعی می شود میزان صدمه کارمعدن  با طبیعت و فضای سبز به حداقل برسد.
 
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق راه اندازی این آزمایشگاه را در راستای قانون تصویب هوای پاک در سال گذشته و رویکرد این شرکت بیان کرد.
 
رحیمی با اشاره به پرسنل ۶هزارنفری شرکت سنگ آهن تصریح کرد:از این تعداد سه هزار نفر به طور مستقیم در معدن و کارخانه فرآوری هستند و مابقی نیز در کنار معدن به طور غیر مستقیم فعالیت میکنند.
 
وی اقدامات واحد ایمنی شرکت را مطلوب برشمرد و ادامه داد:سعی شده در مقیاس های حداکثری اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت پرسنل انجام شود.
 
کسب رتبه نخست شرکت سنگ آهن و اخذ جایزه صنعت سبز از دیگر مواردی بود که رحیمی به آن اشاره کرد.
 
 
 
فعالیت ۱۲آزمایشگاه تخصصی پایش صنایع در استان
 
مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت:در استان یزد حدود ۱۲آزمایشگاه معتمد در کنار اقدامات حفاظتی و نظارتی سازمان محیط زیست کار پایش صنایع را انجام می دهند.
 
نیره ملایی پور مدیرکل محیط زیست استان یزد در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تخصصی محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت:در استان یزد حدود ۱۲آزمایشگاه معتمد در کنار اقدامات حفاظتی و نظارتی سازمان محیط زیست کار پایش صنایع را انجام می دهند.
 
وی با بیان اینکه صنایع به صورت سه ماه یکبار نتایج آزمایشگاه های طرف قرارداد خود را به سازمان محیط زیست اطلاع بدهند افزود:این اقدام باعث می شود صنایع برای کنترل آلاینده ها برنامه ریزی کنند و به این صورت پایش میزان خروجی ها مشخص می شود.
 
مدیرکل محیط زیست استان ادامه داد:در صورتی که پایش استاندارد نباشد باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح پایش را به حد استاندارد برسانند.
 
ملایی پور مهمترین هدف این سازمان در حوزه استقرار و بهره برداری صنایع را ایجاد توسعه بیان و تصریح کرد:وقتی بین اقتصاد،اجتماع و محیط زیست تعادل برقرار شود به توسعه پایدار دست پیدا میکنیم.
 
وی گفت:یکی از وظایف این سازمان در راستای اقدامات صنایع برای کنترل و پایش آلاینده های خود نظارت بر میزان خروجی های صنایع در حال بهره برداری است.
 
غلامرضا پور سرپرست محیط زیست  سنگ اهن مرکزی بافق در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تخصصی محیط زیست این شرکت گفت:هدف از تجهیز این آزمایشگاه پایش خروجی های سیستم تصفیه فاضلاب و اقداماتی در جهت اصلاح و بهبود سیستم تصفیه فاضلاب است.
 
وی با بیان اینکه سعی می شود آزمایشگاه به صورت بلند مدت به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست سازمان حفاظت از محیط زیست شناخته شود افزود:در این مجموعه در کوتاه مدت بحث پایش و نظارت بر خروجی ها و عوامل آلاینده محیط زیست شرکت انجام می شود.
 
سرپرست محیط زیست سنگ آهن مرکزی بافق ادامه داد:امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی به سایر نقاط معدن و شرکت های پیگیر محیط زیست انجام بدهیم.
 
این آزمایشگاه  با ۲ متخصص کارشناس شیمی و یک کارشناس بهداشت محیط در بحث پایش و کنترل خروجی کار فعالیت خواهند کرد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیمایزد

بخش نظردهی بسته شده است..