روند افزایشی مجدد قیمت گوجه و سیب‌زمینی در بازار یزد

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام به دنبال آزادشدن صادارت آنها، گفت: البته برخی مسائل مانند کم‌آبی و خشکسالی بر میزان تولید سبزیجات و سردی هوا نیز بر میزان باردهی گوجه‌فرنگی و قیمت آنها تاثیرگذار بوده است.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» ، با اشاره به تثبیت قیمت‌های بازار میوه و سبزیجات استان تا پایان هفته، اظهار کرد: هر چند هوای کشور بسیار سرد شده اما از آنجایی که عمده میوه و صیفی مورد نیاز استان یزد از طریق استان‌های جنوبی کشور تامین می‌شود، از این بابت کمترین تاثیر متوجه قیمت برخی اقلام میوه در بازار یزد شده است.

 
وی به افزایش قیمت برخی از محصولات به دلیل صادرات آنها اشاره و تصریح کرد: اقلامی مانند گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و برخی صیفی‌جات به دلیل صادرات، مجدداً شاهد روند افزایش قیمت قرار دارند.
 
این مسئول افزود: البته برخی مسائل مانند کم‌آبی و خشک‌سالی بر میزان تولید سبزیجات و همچنین سردی هوا بر میزان باردهی گوجه‌فرنگی تاثیرگذار بوده که همین عوامل باعث افزایش قیمت‌ آنها خواهد شد.
 
وی قیمت گوجه‌فرنگی در میادین یزد را با ۴۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به هفته‌ گذشته حدود ۳۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: سیب زمینی کهنه‌ی همدانی از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ و سیب‌زمینی نو از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین تره‌بار یزد عرضه می‌شود. 
 
مشرف در مورد قیمت انواع پیاز هم بیان کرد: پیاز کهنه از ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان، پیاز نو جیرفتی سفید از ۲۰۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان و اقلام انواع زرد و قرمز آن به ترتیب از ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ و ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین استان عرضه می‌شود. 
 
وی رشد قیمت برخی از اقلام صیفی‌جات را به دلیل صادرات آن به کشور عراق دانست و گفت: سبزیجات نیز نسبت به هفته گذشته گران‌تر شده‌اند به طوری که سبزی خوردن از ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ و سبزی خورشتی از ۱۳۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان در میادین تره‌بار به فروش می‌رسد که انواع سبزیجات آماده خوردن با قیمت ۱۴ هزار و سبزی خورشتی با قیمت هشت هزار تومان به فروش می‌رسد. 
 
این مسئول در رابطه با قیمت انواع مرکبات در میادین میوه یزد نیز تصریح کرد: انواع پرتقال واشنگتنی از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، پرتقال معمولی از ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و انواع نارنگی شمال از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و نوع پیوندی داراب هم از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان در میادین یزد عرضه و به فروش می‌رسد. 
 
مشرف در پایان یادآور شد: این محصولات با ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار آزاد میوه به شهروندان عرضه می‌شود
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..