فعالیت ۱۶ پایگاه امدادی هلال احمر یزد در طرح نوروزی ۹۸

جمعیت هلال احمر استان یزد با 16 پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی 98 مشارکت خواهد کرد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر «محسن حرازی‌زاده» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در سومین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات استان یزد که با موضوع برنامه‌ریزی جهت آمادگی دستگاه‌های امدادی برای طرح نوروزی ۹۸، به اهمیت آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای تمام اقشار مردم اشاره کرد و گفت: در جهت پیشبرد هرچه بیشتر اهداف کارگروه و تسهیل در انجام اقدامات مصوب شده و هماهنگی گسترده‌تر در بحران‌ها و حوادث به ویژه طرح زمستانی، باید کانال‌های ارتباطی همه‌جانبه بین اعضا را افزایش داده و منسجم‌تر کنیم. 

 
وی ضمن تأکید بر ارتباط همه‌ جانبه اعضا با یکدیگر، اظهار کرد: وظیفه اصلی این کارگروه ایجاد توان مضاعف و هماهنگی بیشتر در امداد و نجات در زمان حوادث است و باید در موقعیت‌های سخت و دشوار کارآمد باشد. 
 
«محمد زارع سروی» معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد در ادامه این نشست اعلام کرد: جمعیت هلال احمر با ۱۶ پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی ۹۸ مشارکت و برای ۲۵۰ نفر دوره بازآموزی برگزار می‌کند تا نیروهای امدادی و نجاتگران برای آغاز طرح آمادگی لازم را داشته باشند. 
 
وی عنوان کرد: با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد باید توجه خاصی به خصوص در برگزاری مانورها در این شهرستان داشت. 
 
معاون امداد و نجات هلال احمر استان گفت: در هلال احمر و دستگاه‌های اجرایی تعداد برگزاری مانورها بسیار خوب است اما باید در کیفیت آن تلاش بیشتری شود. 
 
برگزاری کلاس امداد و کمک‌های اولیه برای عوامل اجرایی نوروز، هماهنگی جهت برگزاری مانور زلزله در خوابگاه پسران و دختران دانشگاه یزد، اسکان نوروزی مسافران توسط دانشگاه یزد، آماده‌باش بودن شرکت گاز به صورت ۲۴ ساعته و ساماندهی مانورهای امداد و نجات در ادارات، از مصوبات دیگر سومین نشست این کارگروه بود.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..