قصه پر غصه معلمان حمایتی در یزد؛ نقش مدیران مدارس در ایجاد یا رفع مشکل معلمان

معلمان حمایتی یزد امروز برای پنجمین روز متوالی کلاس‌های خود را تعطیل کردند و برای گرفتن حق خود جلوی استانداری تجمع کردند، تجمعی که نقش مسئولان این مدارس در آن نیاز به بررسی دقیق دارد.

به گزارش یزدی نیوزاعتراض معلمان حمایتی یزد به روز پنجم خود رسیده و معلمان به همراه برخی از والدین و دانش آموزان جلوی استانداری یزد تجمع کرده و خواستار رفع مشکلاتشان شدند.

 
در روزهای گذشته هم این معلمان با تجمع جلوی استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند و همچنین با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با آیت‌الله ناصری یزدی هم دیدار کردند.
 
در این دیدار پس از صحبت‌های نمایندگان معلمان حمایتی، آیت‌الله ناصری یزدی هم مطالبی در ارتباط با مشکلات انها و رفع این مشکلات بیان کرد و اظهار داشت: معلمی شغلی با منزلت و جایگاه بالایی است و معلمانان دارای ارزش و کرامت بسیار بالایی هستند.
 
وی به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان معلمان حاضر در این جلسه اشاره کرد و افزود: لازم است که نسبت به رفع مشکلات این معلمان اقدامات لازم به عمل آید و مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث امنیت شغلی و بیمه باید مسئولان راهکارهای قانونی که در این زمینه وجود دارد را بررسی کنند و در صورت نیاز و امکان، نسبت به اصلاح قوانین اقدامات لازم صورت پذیرد.
 
ناصری یزدی افزود: در این زمینه ما صحبت و پیام معلمان حمایتی یزد را به مسئولان کشوری می‌رسانیم و تا حد امکان نسبت به آن پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آوریم.
 
امام جمعه یزد افزود: در ارتباط با بحث حقوق هم باید حتما مسئولان استان و کشور تمام تلاش خود را به کار بگیرند که حقوق معلمان به صورت کامل پرداخت شود و به صورتی نباشد که حقوق آنها چندماه عقب بیفتد.
 
با این وجود معلمان مدارس حمایتی یزد همچنان و با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته هم مسئولان مشکلات آنها را برطرف نکردند، از تشکیل کلاس‌ها خودداری کرده و همچنان به اعتراض خود ادامه می‌دهند.
 
در کنار معلمان مدارس حمایتی، تعدادی از والدین هم به همراه فرزندان خود با حضور در این اعتراض، تاکید کردند که معلمان فرزندانشان از بهترین معلمان هستند و خواستار رفع مشکلات این معلمان شدند.
 
محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در روزهای نخست تجمع معلمان حمایتی در مقابل استانداری یزد در نشست شواری آموزش و پرورش استان یزد که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد بر رفع مشکلات این معلمان تاکید کرد و با گلایه از مدیران مدارس حمایتی، تاکید کرد که این معلمان باید خودشان تا زمان دریافت مبلغ حقوق معلمان، اقدامی برای رفع مشکلات این افراد می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: همانطوری که یک پیمانکار ممکن است چند ماه حقوق را از نهاد مربوطه دریافت نکند اما حقوق کارگرانش را از حساب خودش پرداخت می‌کند تا زمانی که نهاد متولی این مبلغ را واریز نماید، باید مجریان مدارس حمایتی هم در این زمینه ورود پیدا می‌کردند.
 
در این بین اما صحبت‌های دو نفر از مجریان مدارس حمایتی یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد قابل تامل بود، صحبت‌هایی که یکی از این افراد با داد و فریاد بر سر معلمان و دیگری در آرامش بیان می‌کرد.
 
یکی از مسئولان مدارس حمایتی که بر سر معلمان فریاد می‌کشید و با تندی صحبت می‌کرد و از صحبت‌های عجیبش مشخص شد مدرسه غیرانتفاعی دارد و حقوق معلم آنجا چند برابر حقوق معلمان مدارس حمایتی است و سوالی که در این زمینه پیش می‌آید این است که چرا چنین شخصی که مدرسه حمایتی را هم بر عهده گرفته، حاضر نیست به صورت موقت بخشی از حقوق‌های معوق معلمانی که میزان حقوق آنها بسیار پایین است را پرداخت کند.
 
به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه مسئولان باید در رفع مشکلات معلمان مدارس حمایتی تاکید ویژه‌ای داشته باشند، باید بازنگری هم در انتخاب مجریان این مدارس صورت گیرد که اولا افرادی انتخاب شوند که شان معلم را حفظ کرده و در چنین جلساتی و در مقابل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر سر معلم فریاد نزنند و ثانیه توانایی پرداخت حداقل یک یا دوماه حقوق به معلمان را در صورت تاخیر پرداخت از سوی دولت داشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..