تئاتر هنری موثر در آموزش و پویایی اجتماعی است

استاندار یزد زمینه رشد محسوس و جهش هنری در استان را فراهم دانست و بیان کرد: تئاتر هنری موثر در آموزش و پویایی اجتماعی است.

به گزارش یزدی نیوز مراسم تجلیل از برگزار کنندگان دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با حضور « محمدعلی طالبی» استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد ضمن ابراز علاقه به تئاتر و تلاش برای ایجاد فضای حمایتی از هنرمندان این عرصه گفت:ازمیان هنرهای مختلف، تئاتر از قابلیت های موثرتری برای انتقال مفاهیم به جامعه و مردم برخوردار است  و این  ظرفیت ها  با تلاش هنرمندان در جشنواره چتر زندگی به نمایش درآمد و زمینه همکاری گروه هایی از سایر استان ها نیز فراهم شد.
 
« محمدعلی طالبی» افزود: امیدوارم هنرمندان تئاتر از فرصتی که در استان چه با حضور نمایندگانی از حوزه تئاتر در دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و چه باور کلی مدیریتی و برنامه ریز نسبت به این موضوع فراهم شده است استفاده کنند و بر مبنای این باور  بتوانیم اقداماتی موثر برای ارتقا ظرفیت های هنری محقق سازیم.
طالبی بیان کرد:زمینه رشد محسوس و جهش هنری در استان فراهم است و حتی حساسیت هایی که نسبت به برخی رشته های هنری وجود دارد در هنر تئاتر کمتر دیده می شود و نگاه های ارزشی نیز قابلیت های این عرصه را باور دارند.
وی بر تقویت ایفای نقش اجتماعی استان به واسطه هنر در سطح کشور تاکید و اظهار داشت:هنر تئاتر را به گونه ای در استان یزد پیش ببریم که به عنوان یکی از مولفه های موثر در آموزش، ارتقا نشاط جامعه و پویایی اجتماعی اثرگذار  باشد تا  در این زمینه دین خود را به جامعه و مردم ادا کنیم.
شایان ذکر است دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی از یکم تا چهارم آذرماه در سطح شهر یزد با مشارکت هنرمندان و دستگاه های اجرایی فرهنگی و اجتماعی موثر برگزار شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..