استفاده ۷۰ درصد نانوایی‌های یزد از آرد نامناسب

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته از 100 نانوایی شهر یزد مشخص شد که در 70 واحد، از آردها‌ی نامناسب و غیر منطبق استفاده شده است .

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» افزود: در استاندارد ملی ایران به شماره‌های ۵۶۴۹ و ۵۶۴۸ و ۵۶۵۰ استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات پخت نان با حرارت مسقیم ممنوع  اعلام شده است ولی در جامعه آماری مورد بررسی متاسفانه ۱۶ واحد از دستگاه‌های غیر استاندارد پخت نان استفاده کرده‌اند . 

 
وی خاطرنشان کرد: جهت سامان‌دهی این معضل اجتماعی  و همچنین به منظور ایجاد آرامش در شهروندان، از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد درخواست جلوگیری از فعالیت آن‌ها شده است . 
 
دبیر کارگروه استانداردسازی و ارتقائ کیفیت کالا و خدمات استان یزد در پایان سخنان خود گفت: وضعیت کیسه‌های آرد توزیعی در استان یزد خوب برآورد می‌شود و از این که مشکلات قبلی مطرح در استان مرتفع شده است، کاملاً ابراز رضایت و خرسندی داریم . 
 
بنا ببه این گزارش، تقریباً یک سوم نانوایی‌ها از افزودنی‌هایی مانند کنجد، سیاهدانه، سبزیجات خشک و غیره استفاده می‌کنند که بهداشتی بودن موارد مذکور نیاز به کنترل دارد . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..