معاون درمان علوم پزشکی یزد خبر داد؛

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی گردشگری سلامت در یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که ارائه خدمات خوب باعث رونق اقتصاد سلامت در استان می‌شود، گفت: در سال گذشته هزار میلیارد ریال از سوی بیماران غیر بومی به سیستم درآمدی استان یزد تزریق شده است .

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمود نوری‌شادکام» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاران از جمله اقشار زحمتکشی هستند که بیشترین خدمات درمانی را به مردم ارائه می‌کنند.

 
وی پرستاری را یکی از سخت کوش‌ترین مشاغل در حوزه سلامت دانست و افزود: در بسیاری از مواقع پرستاران حتی یک لحظه برای در شیف کاری خود فرصت استراحت پیدا نمی‌کنند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد اقدامات انجام شده در این معاونت با بیان این که در شش ماه گذشته تاکنون رسیدگی به ۴۹ طرح درمانی در دستور کار قرار گرفته است،‌تصریح کرد‌: اکنون ۱۴ طرح از مجموع طرح‌های در دستور کار به بهره برداری رسیده است.
 
نوری شادکام با اشاره به این که ۳۵ طرح مابقی همچنان نیاز به پیگیری مستمر دارند،‌ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان پنج طرح دیگر نیز به بهره برداری برسند.
 
این مسئول بهره‌برداری از ۱۳ طرح بخش خصوصی را از دیگر اقدامات انجام شده در شش ماه نخست امسال دانست و بیان کرد: افتتاح بخش ام آر آی بیمارستان مرتاض، راه‌اندازی دو مرکز شیمی درمانی، افتتاح درمانگاه تخصصی دندانپزشکی هوشمند و افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت از جمله اقدامات انجام شده در یزد است.
 
وی به برنامه‌های این معاونت در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت:‌ اجرای طرح توسعه بیمارستان اردکان با اضافه شدن ۱۲۰ تخت، راه‌اندازی فاز یک طرح توسعه بیمارستان میبد با تأمین ۱۰۰ تخت بیمارستانی، اجرای طرح توسعه بیمارستان مهریز با تأمین ۱۵۰ تخت درمانی، از جمله اقدامات انجام شده طی شش ماه نخست امسال در شهرستان‌های استان است.
 
معاون درمان علوم پزشکی شهید صدوقی ادامه داد:‌ ساخت و تجهیز اورژانس میبد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، تکمیل فاز دوم طرح توسعه بیمارستان میبد، تکمیل و راه‌اندازی بخش دیالز مهریز با ۱۰ تخت بیمارستانی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های استان یزد است.
 
نوری‌شادکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بخش بهداشت و درمان یکی از قسمت‌هایی است که از ابتدای انقلاب تاکنون تحول عظیمی داشته، تصریح کرد: مرگ و میر در اوایل انقلاب ۴۰۰ در صد‌هزار نفر بوده و اکنون این آمار در استان یزد به هشت در صد هزار نفر کاهش یافته است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر جمعاً سه هزار و ۳۷۴ نفر در حوزه پرستاری، بهیاری و کمک بهیار در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیون خدمت در استان ارائه شده که از این میزان ۷.۵ میلیون خدمت به مردم یزد و ۲.۵ میلیون نیز به بیماران غیر بومی ارائه شده است.
 
وی اقتصاد سلامت را یکی از سالم ترین و ارزشمندترین موتورهای محرک جامعه دانست و بیان کرد: با توجه به این که در سال گذشته ۵۰ درصد تخت‌های استان توسط افراد غیر بومی اشتغال شده است این افراد مبلغی حدود هزار میلیارد ریال به سیستم درآمدی استان تزریق کردند .
 
وی در پایان با بیان این که رونق اقتصاد سلامت منجر به ایجاد هزار شغل و چرخش چرخه اقتصاد می‌شود، تصریح کرد: کسب اعتماد مردم مهمترین عامل برای رونق اقتصادی است .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..