معاون عمرانی استاندار یزد:

ورود جدی شهرداری ها بر مدیریت پسماند در سطح استان/ حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی تبدیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی اشاره و همگرایی دستگاه های اجرایی و ورود جدی شهرداری ها در مدیریت و ساماندهی پسماندهای صنعتی و غیر صنعتی استان را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر بازدید «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از محل تخلیه پسماندهای شهر یزد و زارچ بر ضرورت جدی ورود شهرداری و دستگاه های اجرایی موثر در موضوع ساماندهی پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی در استان تاکید شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این بازدید گفت:وضعیت فعلی استان در مسائل زیست محیطی ازجمله آلودگی آب و هوا،محیط های ناپاک بدلیل تخلیه نخاله و زباله ها مناسب نیست و ساماندهی این موضوع نیاز به بررسی، تامل دقیق تر و همکاری تمام دستگاه های دولتی و مردم دارد.
«محسن صادقیان» به ضرورت تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی اشاره و افزود: عدم توجه به مشکلات زیست محیطی دیگر مسائل زندگی روزمره  ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد زیرا لازمه یک زندگی بهتر، رعایت ملاحظات زیست محیطی توسط همه مردم ، صنعتگران و  مسئولان دولتی است.
صادقیان با اشاره به تلاش همگانی برای مراقبت و کیفی سازی محیط زندگی حال و آینده خاطرنشان کرد:محل های مختلفی برای تخلیه پسماندهای صنعتی، زباله های شهری و نخاله های ساختمانی در استان  وجود دارد که به علت عدم برنامه ریزی مناسب در سالهای گذشته،این محل ها وضعیت بسیار نابسامانی دارند.
 وی اظهار داشت: جدا از تخلیه نادرست فاضلاب،نخاله های ساختمانی و زباله های صنعتی، آتش سوزی در آنها و ایجاد آلودگی و دود،جمع شدن حیوانات و پرندگان, احتمال وقوع بیماری های مرتبط انسان و حیوان نیز وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد: همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها باید تلاش کنند و طبق برنامه هایی که در کارگروه های پسماند و  امور زیربنایی اعلام می شود تمام توان خود را بکار گیرند تا با اجرای برنامه های کوتاه و بلند مدت بتوان ساماندهی این موضوع را در استان شاهد بود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..