سرایت هاری به گربه‌ها زنگ خطر را برای شهروندان یزد به صدا در آورده است

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به سرایت ویروس هاری به گربه‌ها در یزد گفت: ضروری است شهروندان یزدی هر نوع حیوان گزیدگی را با حساسیت پیگیری کنند

به گزارش یزدی نیوزاحمد ترحمی صبح امروز در نشست بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شهرستان یزد اظهار داشت: گسترش انتقال بیماری هاری در بین حیوانات و سرایت آن به «گربه‌ها» زنگ خطر را برای شهروندان یزدی به صدا درآورده است.

 
سرپرست فرمانداری یزد بابیان اینکه آمار حیوان گزیدگی‌ها در استان یزد متفاوت با نمونه‌های کشوری است گفت: افزون بر ۵۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در یزد مربوط به گربه‌ها است و به جهت همزیستی گسترده این حیوان با مردم ضروری است هر نوع گزش با دقت و توجه ویژه‌ای پیگیری شود.
 
وی ادامه داد: طغیان در انتقال ویروس هاری به سایر حیوانات ازجمله اسب، روباه، گوسفند، شغال، سگ و گربه ضرورت و حساسیت بیشتر شهروندان در مراقبت و ارتباط با حیوانات را می‌طلبد.
 
این مقام مسئول هماهنگی بیشتر نمایندگان دولت در سایر شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: اجرای طرح مشترک و هماهنگ زنده گیری حیوانات در معرض خطر در کنترل شیوع این ویروس مؤثر است.
 
وی بر لزوم عزم همگانی برای پیشگیری موضوع دیگری بود که این مقام مسئول بر آن تأکید کرد و از رسانه‌های جمعی خواست تا با آگاهی بخشی به شهروندان و شفاف‌سازی موضوع در حفظ سلامت عمومی مشارکت داشته باشند.
 
ترحمی تأمین داروی موردنیاز برای کمپ‌های نگهداری حیوانات ولگرد و واکسیناسیون آن‌ها را بااهمیت عنوان کرد و بر لزوم تداوم پروسه زنده گیری، نگهداری، عقیم‌سازی و رهاسازی حیوانات ولگرد تأکید کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..