طرح نیمه تمام حصار کشی خطوط ریلی در محدوده مسکونی یزد

مدیرکل راه آهن استان:12 کیلیومتر از خطوط ریلی استان در محدوده مسکونی شهر یزد واقع شده است.

به گزارش یزدی نیوزداودی مدیرکل راه آهن استان یزدگفت: براساس توافقنامه استاندار وقت با مدیرعامل راه آهن در سال ۹۱ مقررشده بود تا این محدوده با همکاری استان به صورت پنجاه درصد راه آهن و پنجاه درصد استان حصار کشی شود که  راه آهن کار حصار کشی ۵ کیلومتر از این مسیر را اجرا کرده است .

 
 وی افزود با وجود پیگیریهای بعمل آمده شهرداری بعنوان دستگاه اجرایی به دلیل تامین نشدن اعتبار این عملیات از سوی استان هنوز بخش باقیمانده آن حصار کشی نشده است .
 
داودی با اشاره به اینکه  در زمان احداث خطوط ریلی این محدوده ها خارج از شهر محسوب می شده است گفت متاسفانه به دلیل بی توجهی به حریم راه آهن در واگذاری ها  این بخش از خطوط ریلی در مناطق مسکونی و شهری واقع شده است .
 
 وی از مردم خواست همانطور که در معابر شهری باید در رانندگی و تردد به قوانین رانندگی توجه کنند در مواجهه با خطوط ریلی نیز از ورود به محدوده خطوط ریلی خودداری کنند .
 
 مدیرکل راه آهن استان با اشاره به اینکه امسال تاکنون سه نفر به دلیل ورود به حریم خطوط ریلی و برخورد با قطار کشته شده اند گفت این حوادث در مناطق حصار کشی شده حادث شده است و بیشتر اقدام به خودکشی بوده است و افراد کشته شده با انگیزه وارد خطوط و محدوده ریلی شده اند .
 
داودی  با اشاره به اینکه  اصولا در دنیا در محدوده خطوط ریلی واقع در محدوده شهری حصار کشی انجام نمی شود گفت همانطور که در  معابر باید قوانین رانندگی رعایت شود در مواجهه با خطوط ریلی نیز باید قوانین راننذگی رعایت  شود .
 
دهقان معاون عمرانی شهرداری یزد هم با اشاره به توافق نامه استاندار وقت با راه آهن جمهوری اسلامی در سال ۹۱ گفت در صورت تامین اعتبار حصار کشی شهرداری بعنوان دستگاه اجرایی اماده اجرای حصار کشی باقیمانده خطوط ریلی واقع در محدوده شهری است .
 
 دهقان همچنین از احداث دیوار سبز در کنار خطوط ریلی  واقع در سطح شهر خبر داد گفت عملیلات اجرایی این کار آغاز شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..