در شورای فنی استان یزد مطرح شد؛

توجه به کارگروه های استانی و بهره برداری از ظرفیت های قانونی بودجه در جذب اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر بهره برداری از ظرفیت های قانونی بودجه در جذب اعتبار؛توجه بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی به کارگروه های استانی را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز،شورای فنی استان به ریاست «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تشکیل جلسه داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این جلسه گفت: متاسفانه در موضوع بهره مندسازی استان از ظرفیت پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی به شهرداری ها با گذشت زمان و عدم پیگیری مستمر برخی مدیران مواجه هستیم.
«محسن صادقیان» به تحرک و تلاش جدی دستگاه های اجرایی در این زمینه تاکید و افزود:ضروریست حداکثر تلاش برای فعال سازی ظرفیت های قانونی بودجه بخصوص بند و تبصره ۵ در زمینه پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی با اسناد خزانه نوع دوم و تهاتر با بدهی های بانکی و مالیاتی بخش خصوصی  صورت گیرد.
صادقیان بیان کرد:مدیران دستگاه های اجرایی و متولی این موضوع می توانند با جدیت و تغییر در روش های اجرایی و نحوه عقد قراردادهای پیمانکاری پیشرفت مناسبی را در پروژه های استان ایجاد نمایند.
گفتنی است در این جلسه آیین نامه ها و بخشنامه های جدید ابلاغ شده بخصوص بخشنامه خدمات مشاور و گزارش کمیته نظارت در خصوص بازدید از تعدادی پروژه های عمرانی دستگاههای اجرایی استان تشریح و مورد هم اندیشی قرار گرفت.
تهاتر بدهی و مطالبات دولت و بخش خصوصی نقش بسیارمهم و اثرگذاری در تامین منابع و رفع مشکلات دستگاه های اجرایی و پیمانکاران دارد و این چرخه متقابل زمینه پویایی اقتصادی و فعال شدن بسیاری از ظرفیت های قفل شده در بدهی های پیوسته با یکدیگر را نیز فعال می سازد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..