مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ا‌یران مطرح کرد:

تولید سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی/تولید ۹۷ درصد فولاد آلیاژی مهندسی

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ‌ایران با اشاره به بیستمین سالگرد بهره‌برداری این شرکت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: درحال حاضر سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی تولید و روانه بازار می شود.

به گزارش یزدی نیوز "علیرضا چایچی یزدی" روز شنبه ١٥ دی ماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان ‌به برخی از دستاوردها و افتخارات شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره و بیان  کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران اواخر سال ١٣٧٧ با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا در حوزه تولید فولادهای آلیاژی فعالیت خود را در استان یزد با ظرفیت ١٤٠ هزار تن آغاز کرد و اکنون سالانه بیش از ٥٠٠ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی را تولید و روانه بازار مصرف می کند.
چایچی ادامه داد: این شرکت که در ابتدای فعالیت توانایی تولید ۱۱۸ گرید فولادی داشت، با بهره‌گیری از توان ‌و دانش بومی هم‌اکنون امکان تولید فولادهای آلیاژی در بیش از ۳۵۰ گرید در سایزهای مختلف را داراست و تولید فولاد آلیاژ مهندسی شرکت بالای ٩٧ درصد است.
وی ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی ٤١ درصدی طرح توسعه فولادسازی یزدیک و اظهار امیدواری نسبت به بهره‌برداری این واحد تا اوائل سال ٩٩، گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی میزان تولید فولادآلیاژی ایران در چشم‌انداز ۱۴۰۴ به دو برابر تولید فعلی یعنی ‌یک و ٢ دهم میلیون تن در سال افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران تولیدات این واحد صنعتی را مورد استفاده بسیاری از صنایع مادر از جمله صنایع خودروسازی، ریلی، صنایع هوایی، مفتول‌سازی و سایر صنایع عنوان کرد و در رابطه با وضعیت صادرات محصولات نیز ادامه داد: هرچند فولادآلیاژی صادرات تولیدات خود را با ١٠ تن از محصولاتش آغاز کرد ولی این میزان با شناسایی بازارهای جدید صادراتی تا پایان سال گذشته به بیش از ٧٣ هزار تن افزایش یافت.
چایچی به محدودیت‌های مراودات تجاری و مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و  افزود: در ٩ ماه ابتدایی امسال ٣٨ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی به ارزش حدود ٢٠ میلیون یورو عمدتاً به کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای منطقه صادر شده است و پیش‌بینی می‌ کنیم در سه ‌ماه منتهی به پایان سال نیز صادرات ١٢ هزار تن اتفاق بیافتد.
وی همچنین با اشاره به اشتغال زایی مستقیم این شرکت برای دو هزار نفر، بیان کرد: در مجموع مشاغل مستقیم و غیرمستقیم، می‌توان زندگی بیش از ۴۰ هزار خانواده را به فعالیت این واحد گره زد که ‌نزدیک به ٧٠ درصد آنها نیز بومی استان یزد هستند.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران ضمن اشاره به برخی افتخارات و رکوردهای کسب شده در این شرکت، گفت: خوشبختانه با تلاش مدیریت و تمامی کارکنان، سود عملیاتی این واحد تولیدی در ٩ماه ابتدایی امسال دو برابر کل سال گذشته بوده است.
چایچی در ادامه به سرمایه‌گذاری ٣٣ میلیون دلاری و هشت میلون یورویی این شرکت در راستای استقرار امکانات و تجهیزات دارای کمترین میزان آلایندگی اشاره و تاکید کرد: هزینه کرد سالیانه بالغ بر شش میلیارد تومان جهت نگهداری از تجهیزات محیط زیستی این شرکت اعم از تصفیه‌خانه، فیلترها و نوار نقاله‌ها موجب شده که تاکنون در چهار سال لوح تقدیر صنعت سبز به این واحد اختصاص یابد.
وی افزود: فولاد آلیاژی ایران به دلیل برخورداری از چرخه بسته آب و سیستم‌های بهینه‌سازی مصرف آب، کمترین میزان مصرف را در مقوله آب با توجه به موضوع کم‌آبی در استان یزد داراست و به لحاظ مصرف بهینه انرژی نیز در دو ماهه اخیر به عنوان اولین واحد صنعتی ایران با همکاری یونیدرو، کمپین ارتقای فرهنگ بهره‌وری انرژی در صنایع فولاد کشور را راه‌اندازی کرده است.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در بخش پایانی سخنان خود در مورد جاده پرتردد فولاد و علت عدم اقدام برای مرمت و توسعه‌ آن، ‌گفت: این جاده دسترسی نزدیک به دو دهه قبل به طور اختصاصی برای شرکت ایجاد شد ولی در گذر زمان به جاده سایر شرکت‌ها و حتی راه روستایی تبدیل و پر تردد شده است که البته در سال ٨٦ بنا بر مصوبه مسئولان ارشد استان این راه اختصاصی رسماً از حالت اختصاصی خارج و به راه‌های عمومی کشور اضافه شد ولی بی‌توجهی مسئولان مربوطه به مشکلات این راه در این سال‌ها باعث شد که درخواستمان را مجدداً در سال جاری مطرح کنیم و در پاسخ مسئولان استان اعلام کردند که راه مذکور همچنان اختصاصی است و مسئولیت هر اتفاقی که در آن روی دهد، برعهده فولاد آلیاژی است.
 
 خبرنگار: مجید وفاهیی شاهی

بخش نظردهی بسته شده است..