پرداخت صدقه در استان یزد ۶ درصد افزایش یافت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد با اشاره به رشد ۶ درصدی پرداخت صدقات در استان یزد گفت: ۵۷ میلیارد ریال صدقاتی است که به کمک مردم و خیرین استان یزد جمع‌آوری شده است.

به گزارش یزدی نیوزغلامرضا مشعل‌چی  در یزد با بیان اینکه جمع‌آوری صدقات در  9 ماهه  سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشته است اظهار داشت: این رقم در سال قبل ۵۴ میلیارد بوده که در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۷ به ۵۷ میلیارد ریار رسیده است.

 
وی افزود: زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال قبل هم با ۲۶ در صد رشد، طرح اکرام و محسنین با ۲۰ درصد رشد و سایر طرح‌های مبتنی بر نیاز هم ۴۲ درصد نسبت به ۹ ماهه ابتدای سال قبل رشد داشته است.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد با اشاره به تعداد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد عنوان کرد: ۲۷ هزار خانوار در استان یزد تحت پوشش کمیته امداد هستند که هر ماهه مبلغی به سرپرست هر خانوار داده می‌شود.
 
 
مشعل‌چی خاطر‌نشان کرد: تأمین سلامت نیازمندان، سوءتغذیه، تأمین مسکن، احداث مسکن، تکمیل و باز سازی، کمک به امر ازدواج، تأمین هزینه‌های معیشتی، سبد غذایی و تأمین لوازم ضروری منزل و مواردی از این قبیل از خدماتی می‌باشد که کمیته امداد در ختیار مدد جویان قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان در حال فعالیت است عنوان کرد: کمیته امداد ضمن ترغیب هموطنان به پرداخت زکات واجب و مستحب که در استان یزد شامل گندم، کشمش و خرما است اقدام و جمع‌آوری می‌کند.
 
مشعل‌چی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته در ۹ ماهه ابتدای سال گفت: نیکوکاران یزدی کمیته امداد را معتمد خود انتخاب می‌کنند و کیمته امداد زکات جمع‌آوری شده را در رفع نیاز محرومین، در بخش‌های درمانی و معیشتی، تحصیلی، مسکن، آزادی زندانیان و پروژه‌های عام‌المنفعه نیز هزینه می‌کند.
 
وی در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کمیته امداد استان یزد ۱۲ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با شعار مردم برای مردم راه‌اندازی می‌شود.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد افزود: این مراکز با همکاری متولیان مساجد در هر محله فعالیت دارند به این شکل که خیرین هر محله شناسایی شده پس از جذب کمک‌های مربوطه به صورت آبرومندانه به دست نیازمندان واقعی هر محله می‌رسد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..