مدیر آموزش و پرورش میبد:

اکثر دانش‌آموزان طلاق در میبد، بومی هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میبد گفت: دانش آموزان طلاق بومی در شهرستان میبد بیشتر از غیر بومی‌ها هستند و نسبت دادن این موضوع به غیر‌بومی‌ها، بی انصافی است .

به گزارش یزدی نیوز«محسن موحدی‌فرد» رییس آموزش و پرورش شهرستان میبد در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی که در محل فرمانداری میبد برگزار شد، گفت: ۲۵۷ دانش‌آموز از مجموع ۲۱ هزار دانش‌آموز این شهرستان، فرزندان طلاق هستند که از این تعداد ۲۰۶ نفر بومی شهرستان و تنها ۵۱ نفر مربوط به مهاجرین و غیربومی‌ها هستند.

 
به گفته‌ی وی، ۴۲ دانش‌اموز این شهرستان فرزند مجرمان در بند زندان هستند که از این تعداد نیز ۳۶ نفر بومی و تنها شش نفر مهاجر هستند.
 
موحدی‌فر افزود: طلاق یک معضل و مشکل بزرگ با پیامدها و آسیب‌های زیاد است که این پیامدها بیشتر متوجه دانش‌آموزان است که در شهرستان میبد بیشتر بومی هستند و نسبت دادن آنها به مهاجرین شهرستان، بی‌انصافی است . 
 
وی از وجود یک‌هزار و ۲۱۸ دانش‌آموز غیربومی شهرستان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: این آمار امسال به یک‌هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است.
 
وی در عنی حال از وجود یک‌هزار و ۴۳۰ دانش‌آموز افغانی در شهرستان میبد خبر داد که ۷۱۰ نفر از انها در سطح شهر و ۷۲۰ نفر در مدرسه مهمانشهر تحصیل می‌کند.
 
  مدیر آموزش و پرورش میبد همچنین به وجود ۷۸ دانش‌آموز مبتلا به بیماری‌های خاص در شهرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۹ نفر از همشهریان میبدی هستند که نیازمند کمک و حمایت مسئولان، خیرین و صنعتگران برای درمان هستند . 
 
«علیرضا ابوالحسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد هم در این نشست از آسیب‌های اجتماعی به عنوان مهمترین موضوع در جامعه پس از اقتصاد مقاومتی اشاره و خواستار اهتمام ویژه به آن شد.
 
وی با بیان این که مدرسه بهترین مکان و دوران مدرسه نیز بهترین زمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: نگاه خاص آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یک نگاه واقع بینانه، کامل و جامع است و اطمینان داریم که آموزش و پرورش شهرستان در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام‌های مفید و موثری را برمی‌دارد.
 
 ابوالحسنی افزود: شهرستان میبد یک شهر صنعتی و فرهنگی در حال پیشرفت و تکامل است و این یک امر طبیعی است که در این مسیر، فرهنگ، آداب و رسوم آن دستخوش تغییر و تحولاتی شود.
 
وی به نقش فضای مجازی در این مورد تاکید کرد و گفت: همان طور که فضای مجازی به افزایش آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند، از همان طریق هم می‌تواند در کاهش آن موثر باشد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..