کاهش ۶۰ درصدی متوفیان راکب و سرنشین موتورسیکلت در استان یزد

مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت:در تصادفات درونشهری مربوط به هشت ماهه ابتدای سال جاری در استان آمار متوفیان راکب و سرنشین موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه با کاهش 21/2درصدی روبرو شده است.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد در نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه تلفات جاده ای هزینه های اجتماعی و اقتصادی زیاد و گاه جبران ناپذیری به همراه دارد،گفت:رعایت اصول ایمنی،تقویت زیر ساخت های تردد و آگاهی بخشی به جامعه در کاهش تلفات رانندگی اثر چشمگیری دارد.

مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد بیان کرد:با نگاهی به آمار متوفیان تصادفات درونشهری بر مبنای شهرستان محل حادثه در می یابیم بر اساس جمعیتی که در شهر یزد ساکن هستند در مقایسه با دیگر شهرستان های استان یزد تعداد متوفیان  نیز بیش تر می باشد.
«بهروز شهابی زاد» افزود:تلفات جاده ای هزینه های اجتماعی و اقتصادی زیاد و گاه جبران ناپذیری به همراه دارد و رعایت اصول ایمنی،تقویت زیر ساخت های تردد و آگاهی بخشی به جامعه در کاهش تلفات اثر قابل توجه ای بر جای می گذارد.
شهابی زاد اظهار داشت: بررسی وضعیت استان یزد نشان می دهد ۳۰ درصد متوفیان تصادف های درونشهری عابرین پیاده و ۶۶/۶درصد نیز موتورسیکلت سواران بوده اند و متاسفانه بیش از ۹۸ درصد متوفیان شهر یزد در تصادفات نیز عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران می باشند.
وی خاطرنشان کرد:بیش از ۷۰ درصد علت نهایی فوت ناشی از تصادف درونشهری نیز از سوی پزشکی قانونی ضربه مستقیم به سر به علت عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی گزارش شده است که بر این اساس رعایت نکات ایمنی و اهمیت ارتقاء فرهنگ رانندگی می بایست در دستور کار شورای ترافیک استان قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت:۵۰ درصد علت فوت در محورهای برونشهری نیز واژگونی می باشد که علت وقوع ۹۰ درصد از این حوادث نیز خواب آلودگی گزارش شده است.
وی  بیان کرد:در بخش تصادفات درونشهری نیز در ۸ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۲ هزار ۷۳۳ تصادف اتفاق افتاده است که  از این تصادفات ۴۷ فقره فوتی، ۲ هزار و ۴۹۴ فقره جرحی و ۱۹۲ مورد نیز خسارتی می باشد که مجموع تصادفات ۱۵ درصد رشد را نشان می دهد.
شهابی زاد در پایان یادآور شد:در ۶ ماهه ابتدای سال جاری استان یزد در کشور با ۱۲۴ فوتی در حوادث رانندگی سومین استان از لحاظ کمترین تعداد فوتی بوده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..