مدیرکل راه آهن استان یزد:

تغییرساعت حرکت قطاریزد ـ‌ تهران/تشریح روند کار خط بافق ـ زرین‌شهر

مدیرکل راه آهن استان یزد از تغییر ساعت حرکت قطارهای یزد ـ تهران خبر داد و گفت: از این پس قطار ساعت ۲۲ از مقصد یزد حرکت کرده و ساعت ۷ صبح در راه آهن تهران خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوزسیدمصطفی داودی در نشست خبری مشترک معاون عمرانی استاندار یزد با مدیران کل حوزه راه و حمل و نقل استان یزد اظهار داشت: ساعت حرکت قطارهای قبلی یزد به نحوی بود که مسافران ساعت ۴ صبح به مقصد می‌رسیدند و ورود در این ساعت مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کرد.

 
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، قطار یزد به جای حرکت در ساعت ۲۰ و پایان مسیر در ساعت ۴ صبح، ساعت ۲۲ حرکت کرده و ساعت هفت صبح به راه آهن تهران می‌رسد.
 
مدیرکل راه آهن استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهم راه آهن استان یزد عنوان کرد: پروژه راه آهن بافق ـ زرین شهر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه آهن کشور است و اکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
داودی با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه در حوزه استحفاظی استان یزد و بخش دیگری از آن در اصفهان است، یادآور شد: میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی در یزد بیشتر است و از ۲۵ کیلومتر این خط که از بافق تا عقدا ادامه دارد، ۶۰ کیلومتر در دهه فجر آماده افتتاح و بهره برداری است.
 
وی با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر خط ریکی به بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کل کشور ۵۵۰ کیلومتر خط راه آهن در دست احداث است که ۳۰۰ کیلومتر آن توسط شرکت راه آهن انجام می شود و بخش مهمی از این پروژه که همان پروژه خط دوم بافق ـ زرین شهر است، در استان یزد قرار دارد.
 
داودی در مورد افزایش خطوط ریلی استان یزد نیز عنوان کرد: ۱۵۰ کیلومتر از خطوط ریلی یزد که از زمان الحاق طبس به خراسان جنوبی در اختیار این استان بود، با پیگیری‌های انجام شده، از محور بافق ـ جندق به استان یزد بازگردانده شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..