گزیده ای از نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اصحاب رسانه

در نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و دستگاه های اجرایی عضو شورای حمل و نقل استان با اصحاب رسانه، برنامه های عمرانی دهه فجر، وضعیت موجود حمل و نقل، راه ها و پروژه های ویژه استان در این حوزه تشریح شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست خبری «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و دستگاه های اجرایی عضو شورای حمل و نقل استان با اصحاب رسانه و محوریت راه و حمل و نقل در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این نشست گفت:در مجموع همزمان با دهه فجر و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ پروژه در حوزه راه سازی به طول ۵۵ کیلومتر، ۱۲ پروژه  روکش آسفالت به طول ۶۱ کیلومتر و ۱۱ پروژه نیز در حوزه فرودگاهی و راه آهن به بهره برداری می رسد.
«محسن صادقیان» افزود: از موضوعات مهم دیگر نیز پروژه مسیر یزد-بافق است که با اقدامات در حال اجرا همزمان با ایام دهه فجر ۴۳ کیلومتر این پروژه نیز به بهره برداری و به مسیرهای ترددی استان اضافه می شود.
صادقیان در ادامه بیان کرد:تفاهم نامه واگذاری پروژه کتابخانه مرکزی یزد به نهادکتابخانه های کشور در ماه گذشته انجام شده است و روز گذشته نیز صورت جلسه تحویل کارگاه پروژه با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور امضا شد و طبق این تفاهم  پروژه در خردادماه سال آینده تکمیل به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت:فرودگاه یزد به عنوان یکی از مبادی ورود گردشگر و مسافر داخلی و خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش بر این است که ترمینال خارجی این فرودگاه نیز تا پایان بهمن ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون عمرانی استانداری یزد به کاهش تلفات جاده ای در ۹ ماهه سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد:در مجموع ۴ هزار و ۶۸۸ کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که نگهداری، تقویت و توسعه این زیرساخت ها مورد توجه می باشد اما پروژه های راه و حمل و نقل هزینه بر و نیازمند زمان برای اجرا هستند.
صادقیان افزود: شرکت ساخت نیز ۲۶۰ کیلومتر پروژه در دست اقدام دارد، که ۴۸۴ کیلومتر آزادراه  و ۲۷۴ کیلومتر راه آهن نیز در حال پیگیری است که از این مقدار ۳۸ کیلومتر از راه‌های اردکان، تفت و هرات می‌تواند تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد که در این فرصت ۳۰ کیلومتر از  راه آهن یزد-اقلید نیز ریل‌گذاری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته ،پیگیری تحقق اعتبار راه آهن بافق-زرین شهر و راه آهن یزد-شیراز آینده چشمگیری برای تقویت حوزه ریلی استان رقم می خورد.
در این نشست تخصصی چند ساعته که «بهروز شهابی زاد» مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد و مدیران دستگاه های اجرایی از جمله راه و شهرسازی،راهداری و حمل و نقل جاده ای،فرودگاه بین المللی و راه آهن یزد  و نماینده شرکت ساخت و توسعه امور زیربنایی حمل و نقل کشور در استان نیز حضور داشتند، گزارشی از فعالیت های این حوزه ها تشریح و سوالات فعالان رسانه ای از سوی مدیران هر بخش پاسخ داده شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..