تماشای «آب» در یزد

فیلم سینمایی «آب» به کارگردانی دیپا مهتا در شصت و نهمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا غفاریان» اظهار کرد: ادامه سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم این مرکز، این هفته فیلم سینمایی «آب» ساخته دیپا مهتا کارگردان هندی‌ـ‌کانادایی به نمایش درمی‌آید و تحلیل می‌شود.

 
وی افزود: در این برنامه که جمعی از اهالی سینما حضور دارند، دکتر محمود دهقان هراتی معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تحلیل و واکاوی این اثر می‌پردازد.
 
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد با بیان این که این نشست‌ها محلی برای دیدن فیلم و هم‌اندیشی و گفت‌وگو درباره سینماست گفت: در این دورهمی صمیمانه سینماگران و هنرمندانی که به صورت آکادمیک و تجربی در این عرصه تلاش کرده‌اند، تجربه‌ها و دیدگاه‌های خود را به اطلاع علاقه‌مندان سینما می‌رسانند.
 
این کارشناس سینما با اشاره به این که فیلم «آب» در سال ۲۰۰۵ منتشر شده ادامه داد: دیپا مهتا که خودش در این فیلم به ایفای نقش پرداخته به همراه آنورانگ کاشیاپ فیلمنامه آن را نوشته‌ است.
 
لیساری، کولبوشان کارباندا، جان آبراهام، سیما بیسواس و وحیده رحمان دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 
فیلم «آب» داستان مصائب چند زن بیوه در دوران استعمار هند را روایت می‌کند. این فیلم که تصویرگر فضای هندوستان در دهه ۳۰ میلادی است، داستان عروس‌ هشت ساله‌ای است که پس از مرگ همسرش به مکان مخصوص بیوه‌ها تبعید شده و به مرور، حضور او در آنجا بر زندگی آنها تأثیر می‌گذارد.
 
دیپا مهتا در سومین فیلم از سه‌گانه‌هایش، به زیبایی به نقد سنت‌های نامعقول کشورش می‌پردازد.
 
فیلم سینمایی «آب» در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به روی پرده می‌رود. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..