در جلسه با شهرداران استان یزد مطرح شد؛

تهاتر بدهی شهرداری ها با دستگاه های اجرایی ظرفیت اعتبارات استان را تقویت می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه با شهرداران شهرهای استان بر تلاش شهرداری ها برای مشخص شدن وضعیت بدهی و طلب از دستگاه های اجرایی و بدهی به پیمانکاران تاکید و مطرح کرد: تهاتر بدهی شهرداری ها با دستگاه های اجرایی ظرفیت اعتبارات استان را تقویت می کند.

به گزارش یزدی نیوزنشست هم اندیشی شهرداران شهرهای استان با موضوع وصول مطالبات شهرداری ها  و پرداخت بدهی  نسبت به دولت و پیمانکاران در قالب تهاتر و هماهنگی برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور « محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی و «محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در سالن شهید موحدین برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این جلسه گفت: در خصوص اسناد خزانه نوع اول و نوع دوم تمام دستگاه های اجرایی که تا پایان سال ۹۵ از شهرداری ها طلب دارند می توانند این مطالبه را با بدهی های بانکی تهاتر کنند و تمام پیمانکارانی که تا پایان سال ۹۶ از شهرداری ها طلب دارند نیز می توانند طلب خود را در تهاتر با بدهی های مالیاتی وصول نمایند.
«محسن صادقیان» افزود: نکته مورد توجه این است که طلب باید بابت پروژه هایی باشد که از درآمدهای عمومی دولت اعتبار دارند که بر این اساس شهرداری های شهرهای استان اعلام کرده اند که حدود مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی استان طلب دارند که در این خصوص موظف شده اند این طلب را از دستگاه های اجرایی با بدهی های بانکی خود تهاتر کنند.
صادقیان خاطرنشان کرد: شهرداری ها در  اولین فرصت میزان طلب خود را  به دستگاه های اجرایی و ذیحسابان اعلام نموده و در گزارشی مشخص نمانید که چه میزان از این بدهی  قطعی شده و چه مقدار نیز بلاتکلیف است  و میزان  بدهی به پیمانکارن تا سال ۹۶  نیز در این گزارش ارائه شود.
وی اظهار داشت :برای تسهیل این موضوع در هفته های آینده با مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای بانک ها نشستی خواهیم داشت  تا  برای عملیاتی سازی این ظرفیت تفاهم ها و همکاری های لازم با اهتمام و حساسیت بیشتری صورت گیرد.
معاون استانداری یزد افزود:اهمیتی که بحث تهاتر در این موضوع دارد این است که ما هر چه بتوانیم از ظرفیت قانونی در این زمینه استفاده کنیم توانسته ایم اعتبار استان را در سقف بودجه کشور بالا ببریم؛منظور این است که تهاتر های بانکی خارج از سقف اعتبارات دولتی است و اگر بتوانیم ۲۵۰ میلیارد تومان طلب شهرداری ها از دستگاه های اجرایی را وصول کنیم یعنی ۲۵۰ میلیارد تومان خارج از اعتباری که از خزانه دولت دریافت می شود وضعیت اعتباری استان تقویت شده است.
 
 
توجه شهرداران به تجمیع توانمندی ها و ایده های نو در گرامیداشت بلوغ انقلاب
 
 
« محسن صادقیان»  در ادامه این جلسه بیان کرد:  ضروریست بلوغ و چهلمین سالگرد انقلاب به شکلی مناسب و جذاب در جامعه تبیین و مورد توجه قرار گیرد و  شهرداری ها به عنوان یکی از محورهای اصلی گرامیداشت این ایام  برنامه های خود را به دفتر شهری استانداری و سایر شهرداری های شهرهای استان ارسال کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در پایان گفت: اشتراک ایده های  نو و تجمیع توانمندی ها در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مورد توجه شهرداران باشد و از سوی دیگر پروژه های قابل افتتاح و اقدامات موثر در این چهل سال نیز  برای کاهش هزینه ها در فرمتی هماهنگ و بدون هر گونه موازی کاری ارائه شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..