سرپرست استانداری یزد:

تبادل تجربه های موثر در مسیر اجتماعی شدن نماز مورد توجه قرار گیرد

سرپرست استانداری یزد با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و اثربخشی این موضوع در نظام خانواده گفت:تبادل تجربه های موثر در مسیر اجتماعی شدن نماز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» با حضور در جلسه شورای منطقه ای نماز که در ستاد اقامه نماز استان یزد برگزار شد بر ایفای نقش همه مسئولان  در گسترش فرهنگ و تعالیم اسلامی به ویژه موضوع نماز به عنوان ستون اصلی دین تاکید کرد.

 طالبی بیان کرد:خوشبختانه تجارب خوبی را در زمینه اقامه و توسعه فرهنگ ارزش های دینی در یزد شاهد هستیم و به دلیل وجود برخی دشمنی ها که خواهان نشر فرهنگ غلط در جامعه هستند،تبادل تجربه های موثر در سطوح مختلف می تواند در مسیر اجتماعی شدن نماز موثر واقع شود.
سرپرست استانداری یزد اظهار داشت: تمرکز بر آموزش و پرورش و  اجرای برنامه های مشارکتی،گروهی،متنوع و جذاب برای دانش آموزان با تکیه بر ارزش های دینی و نماز می تواند با تربیت اجتماعی دانش آموزان  همسو  باشد که در این زمینه ضروریست کارکردهای نماز  به شکل مناسبی تبلیغ و تبیین شود.
طالبی افزود: در استان یزد موفقیت های شاخصی در موضوعات علمی و درسی وجود دارد اما  دغدغه اصلی خانواده ها ضعف روحیه اجتماعی و کار جمعی در دانش آموزان است که  تجربه های موفق با موضوع نماز نشان داده است از این طریق می توان این ضعف را پوشش داد.
وی خاطرنشان کرد: این آثار و نتایج بعد از مدتی در زندگی شخصی افراد نیز هویدا می شود یعنی با  انسان های توانمندی مواجه می شویم که به لحاظ اجتماعی قابلیت های بسیاری نسبت به دیگران دارند و می توانند جامعه را از آن بهره مند سازند.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: با برنامه ریزی موثر و ایجاد انگیزه در مدیران مدارس، معلمان پرورشی ،تربیتی و روحانیونی که با آموزش و پرورش همکاری بیشتری دارند می توان برنامه هایی اثرگذار و متنوع را با پیوست های دینی و مذهبی شاهد بود.
سرپرست استانداری یزد در پایان افزود: سرمایه گذاری بر قشر  دانش آموز برای اجتماعی سازی نماز  زمینه پرورش نسلی را فراهم می سازد که با نماز،خدا و ارزش های اعتقادی  ارتباطی مناسب برقرار کرده اند و توجه به این کانون تربیتی مهم  اثرات مثبتی نیز برای خانواده و جامعه به همراه دارد. 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..