برای تحول جامعه ابتدا باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مهمترین چالش آموزش و پرورش است گفت: برای تحول جامعه ابتدا باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد کرد.

به گزارش یزدی نیوز عباسعلی دانافر در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش استان یزد به اشاره به اجرای اهمیت سند تحول بنیادین در مدارس استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این سند، نیاز است که مدیران در فرصت‌های مناسب به تبیین این سند بپردازند.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر پیوند سند تحول بنیادین با فعالیت‌های آموزش و پرورش در استان افزود: در راستای اجرای بهتر این سند، باید از هر کاری که با این سند تطبیق ندارند خودداری صورت گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه آموزش و پرورش با یک تاخر فرهنگی در سطح کشور روبه رو شده است خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر سرعت تغییر و تحولات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی خیلی زیاد بوده، ولی در آموزش و پرورش تغییر و تحولات با سرعت پایین‌تری اتفاق افتاده که سبب تاخر فرهنگی شده است
 
دانافر با بیان اینکه این تاخر ایجاد شده با طراحی سند بنیادین آموزش و پرورش قابل جبران است تصریح کرد: با طراحی این سند بنیادین دگرگونی‌های ریشه‌ای، عمیق و بنیادی جبران می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش را توجه به بحث نماز دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تأکیدات بسیاری دارند و ما نیز در این اداره کل به دنبال اجرای صحیح و دقیق در مدارس آموزش و پرورش هستیم.
 
وی سه استراتژی حوزه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش را توسعه فرهنگ نماز، قرآن و عفاف و توسعه مهارت‌ها و فعالیت‌های اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در مدارس عنوان کرد و افزود: اگر جهت گیری اندیشه‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بر این سه اصل استوار باشد خود به خود سند تحول بنیادین در مدارس اجرا خواهد شد و مشکلی در این خصوص در مدارس آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت.
 
دانافر یکی از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش بحث آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: بسیج همگانی جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی در آموزش و پرورش صورت گیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در جامعه‌ای تحول ایجاد کنیم نیازمند تحول در آموزش و پرورش هستیم تصریح کرد: همه عزم ما باید اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشد که امیدواریم بتوانیم به خوبی این طرح را به خوبی در استان اجرا کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..