وضعیت بحرانی فروش بلیت کنسرت در یزد؛ از بازار سیاه تا کلاهبرداری

مشکل فروش بلیت کنسرت خوانندگان در استان یزد سبب شده که بخشی از بلیت‌های هر کنسرت به بازار سیاه راه پیدا کند و راه برای کلاهبرداری برخی افراده هم باز شود.

به گزارش یزدی نیوزبرگزاری کنسرت خوانندگان معروف در استان یزد همیشه با حاشیه‌‌های زیادی روبرو بوده و افراد بسیار زیادی به صور مختلف با اصل برگزاری و یا نوع آن مخالفت‌های زیادی داشته‌اند.

 
این مخالفت‌ها و انتقادها در اکثر موارد از سوی جامعه نخبگانی استان شکل می‌گیرد اما در هر دوره شاهد انتقادهای فراوانی هم از سوی عموم مردم هستیم و همین انتقادها برگزاری کنسرت‌ها را با حاشیه‌های نه چندان خوش آیند روبرو می‌کند.
 
عمده انتقادهای صورت گرفته به کنسرت‌های خوانندگان مربوط به بلیت فروشی و کیفیت سالن و برگزاری مراسم برمی‌گردد که سبب نارضایتی بسیاری از مردم در استان یزد شده است که در برخی موارد این گلایه‌ها و انتقادها صحت داشته و مردم با مشکل مواجه شده‌اند.‌
 
بدون در نظر گرفتن مشکلاتی که در راستای برگزاری بلیت کنسرت در استان یزد وجود دارد، باید قبول کرد که کنسرت ‌های یزد را به هیچ عنوان نمی‌توان برنامه‌ای برای ترویج نشاط در شهر و استان یزد دانست و این موضوع تنها بهانه و دست‌آویزی برای برخی مسئولان و افراد شده که بتوانند به این بهانه اقدام به برگزاری کنسرت کنند.
 
دلیل این موضوع هم قیمتی است که برای بلیت فروشی کنسرت‌ها در نظر گرفته شده است، قیمتی که در شرایط اقتصادی این سال‌های کشور، برای عمده مردمی که در خرید یک کیلوگرم مرغ یا تخم مرغ درمانده‌اند، بسیار زیاد است و امکان خرید بلیت و حضور در سالن برای تماشای کنسرت فلان خواننده معروف را ندارند.
 
البته پیش از این هم که در برخی یادداشت‌ها اشاره‌ای به قیمت بالای بلیت کنسرت در یزد و عدم توانایی عموم مردم برای خرید این بلیتها اشاره‌ای کرده بودیم، افرادی که عمدتا خود برگزار کننده کنسرت و یا از مسئولان بودند قیمت‌ها را ناچیز عنوان کرده بودند اما نگفته بودند که این ناچیز از دید آن‌هاست یا مردم چرا که قطعا برای برگزار‌کننده یک کنسرت که قرار است برای هر ساعت حضور خواننده در یزد میلیون‌ها تومان پول به جیب بزند ۶۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هیچ ارزشی ندارد. این وضعیت البته برای مسئولانی که مدام بر طبل عدم وجود نشاط در یزد می‌کوبند و کنسرت را راهکار رفع این مشکل می‌دانند هم صدق می‌کند‌.
 
وضعیت نامناسب بلیت‌فروشی کنسرت در یزد
 
نوشتار حاضر در نفی برگزاری کنسرت در استان یزد نگاشته نشده اما قطعا برگزاری چنین رویدادهای گران‌قیمتی هیچ تاثیری در افزایش نشاط عموم افراد جامعه که این روزها در تامین نان شب فرزندانشان هم با مشکل مواجه شده‌اند نداشته و نخواهد داشت.
 
از این موضوع که بگذریم، همانطوری که در ابتدای نوشتار بیان شد، کنسرت‌های استان یزد با مشکلاتی در نحوه برگزاری و فروش بلیت مواجه هستند که همین مشکلات زمینه ناراحتی جامعه هدفشان را هم به وجود آورده است.
 
مهمترین موضوع و مشکلی که از سوی این افراد مطرح می‌شود، بحث بلیت فروشی است، موضوعی که برای عمده افراد ناراحتی‌هایی را به وجود آورده و آنها را مجبور به حضور در بازار سیاه برای خرید بلیت می‌کند.
 
قیمت‌های نجومی بلیت در بازار سیاه
 
نکته قابل توجه در ارتباط با فروش بلیت‌ها، این است که برخی آگهی‌هایی که برای فروش بلیت به نرخ بازار سیاه منتشر می‌شود با رقم‌های نجومی و خارج از تصور و بدون محدودیت تعداد بلیت است و همین موضوع سبب شده که شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی و گفت‌وگو‌های محاوره‌ای بیان شود مبنی بر اینکه شاید اصلا بلیط فروشی برای تمام بلیت‌ها انجام نشود و مستقیم تعدادی از بلیط‌ها برای بازار سیاه در نظر گرفته شده باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..