زاکانی در یزد:

در همه ابعاد پیشرفت کردیم اما تا نقطه هدف فاصله بسیاری داریم

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در مجمع عالی بسیجیان استان یزد امروز ما، قابل مقایسه با زمان ستمشاهی نیستیم و در همه ابعاد پیشرفت کردیم اما تا نقطه هدف فاصله بسیاری داریم.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا زاکانی  در مجمع عالی بسیجیان استان یزد اظهار داشت: مردم سالاری دینی به این معناست که مردم حق دانستن، انتخاب، مشارکت کردن، نظارت کردن، توبیخ و بازخواست دارند.

 
وی گفت: برخلاف دموکراسی غربی که توجه به مردم نمایشی است و مردم را ابزار انتخاب آنچه که اراده پشت صحنه‌های سیاسی این نظامات قرار دارد قرار می‌دهند، در مردم سالاری دینی که دین مد نظر دین مبین اسلام است دموکراسی از حقوق حقه مردم است و نظام اسلامی باید برای تحقق اراده مردم زمینه‌ها را فراهم آورد.
 
زاکانی ادامه داد: اگر در ابتدای انقلاب رئیس دولت موقت عقیده داشت مردمی که انقلاب کردند بروند در خانه‌ها بنشینند و انقلاب را به ما بسپارند تا آن را اداره کنیم، در مردم سالاری دینی این موضوع منتفی است و مردم باید هر آن در صحنه باشند.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به این موضوع که پیام انقلاب اسلامی است اثرات بسیار جدی در سطح جهان، منطقه و داخل کشور داشته عنوان کرد: در سطح جهانی غرب و شرق یک تقسیم‌بندی جغرافیایی مشخصی برای خود داشتند که جز با تکیه بر شرق نمی‌شد بر غرب نهیب زد و این وضعیت در حال بالعکس هم وجود داشت.
 
وی افزود: لذا انقلاب اسلامی یک الگو و روش و یک اندیشه نوین را در طرح عدالت، آزادی و معنویت برای جامعه بشریت پدید آورد و در این مسیر، یک روش مبارزه و یک شعار جدید «نه غربی و نه شرقی» را در پیش گرفت که بر اساس آن تکیه بر قدرت‌ها و توجه به استقلال ملت‌ها را مورد توجه قرار داد.
 
زاکانی عنوان کرد: اثرات این مهم در چهل سال این بوده که شرق از گردونه معادلات قدرت خارج و نظام شوروی فرو پاشید و غرب که یکه‌تاز عرصه جهانی شده بود با مانع بزرگی به نام اسلام آن هم از نوع اسلام نام محمدی(ص) مواجه شد.
 
وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز انقلاب یک تخته سنگی بزرگ در چرخ دنده‌هایی که بیش از ۲۰۰ سال در آمریکا تنظیم شده بود که جهان را در برگیرد انداخت که هر چقدر می‌چرخند دارند خرد می‌شوند و هر چقدر تلاش می‌کنند تنها خود را نابود می‌کنند.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: در جهان اسلام، شرایط اسلام آمریکایی رو به قهقرا رفته، اسلام سکولار به محوریت ترکیه و اسلام تکفیری به رهبری عربستان امروز در بدترین وضعیت خودشان قرار دارند و محور مقاومت سربلندی خود را نشان داده است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
زاکانی اظهار داشت: امروز ما، قابل مقایسه با زمان ستمشاهی نیستیم و در همه ابعاد پیشرفت کردیم اما تا نقطه هدف فاصله بسیاری داریم؛ امروز بعد از چهل سال امکانات و اقتضائاتی را در اختیار داریم که در گذشته نداشتیم و با این امکانات در معرض بهره‌‌مندی برای شکل‌گیری جامعه و دولت اسلامی قرار گرفته‌ایم، بنابراین ما در ابتدای یک مسیر هستیم و غرب در انتهای آن و امیدورایم بتوانیم مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..