امام جمعه ابرکوه:

ضعف مدیریت و نظارت سودجویان و اخلالگران اقتصادی را جری کرده است

امام جمعه ابرکوه گفت: ضعف سیستم مدیریتی و نظارت متولیان در امور حسابرسی و قضایی در دولت‌های گذشته تاکنون، سودجویان و اخلالگران اقتصادی را جری کرده و این جنایات اقتصادی را رقم زده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به حماسه ۹ دی و وقایع سال ۸۸ اظهار داشت: اتفاقاتی که بعد از انتخابات سال ۸۸ رخ داد، شیرینی حماسه حضور پرشور مردم در انتخابات را به کام همگان تلخ و احساسات مذهبی مردم را جریحه‌دار کرد.

 
وی افزود: این وقایع تلخ تا روز ۹ دی ماه که حماسه تاریخی مردم در اقصی نقاط کشور اسلامی رقم خورد، ادامه یافت و در ۹  دی، مردم با خلق حماسه ای عظیم اعلام کردند که پای قانون، حقوق مردم و ولایت فقیه ایستاده اند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدا با فتنه گران مدارا کردند اما بعد از آن قاطعانه وارد شدند و اجازه هتک حرمت بیشتر و پای‌مال شدن قانون را ندادند.
 
وی، دستاورد مهم ۹ دی را روشنگری، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی مردم دانست و عنوان کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در شرایطی سخت، با بصیرت و آگاهی فتنه را تشخیص دادند و با اطلاعت کامل از رهبر خود، فتنه‌گران را خاموش کردند.
 
امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور و ضرورت مواجهه با عوامل فساد اقتصادی تصریح کرد: دستگاه قضایی با جدیت در این زمینه ورود کرده و لازم است هر سه قوه بر این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند تا خروجی این برخوردها، بهبود معیشت مردم باشد.
 
وی عنوان کرد: اعدام سلطان سکه و سلطان قیر و سران فساد اقتصادی به‌ منظور تعدیل نظام اقتصادی کشور، اقدام شایسته ای است اما لازم است که در کنار آن، برخوردهای جدی با کارچاق کن‌های اقتصادی نیز انجام شود.
 
حسینی تصریح کرد: ضعف سیستم مدیریتی و نظارت متولیان در امور حسابرسی و قضایی در دولت‌های گذشته تاکنون، سودجویان و اخلالگران اقتصادی را جری کرده و این جنایات اقتصادی را رقم زده است اما امیدواریم به کمک مردم، این قبیل اقدامات برملا شود و اخلالگران و مفسدان اقتصادی که به جان نظام اقتصادی کشور افتاده‌اند، به چنگ عدالت گرفتار شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..