در دانشگاه یزد

دریافت موافقت اصولی گروه پژوهشی سازه‌های گلین

گروه پژوهشی سازه‌های گلین پژوهشکده معماری بومی دانشگاه یزد موفق به دریافت موافقت اصولی از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس پژوهشکده معماری بومی گفت: ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی، واجد آثار باشکوه معماری گلین در شهر یزد، که در حال حاضر بخش قابل توجهی از آن به ثبت جهانی رسیده است، نیازمند حفاظت عالمانه و مبتنی بر دانش است.

 
دکتر حمید میرجانی افزود: این موضوع در کنار اقبال جهانی به معماری گلین، به عنوان جلوه ای شاخص از معماری پایدار، که می تواند مبنای ساخت و سازهای امروزی قرار گیرد، معماری گلین را تبدیل به یک موضوع پژوهشی معتبر کرده که باید در ابعاد مختلف از جمله از منظر سازه به آن پرداخته شود.
 
وی گفت:‌ تعریف گروه پژوهشی سازه های گلین به عنوان چهارمین گروه پژوهشی در پژوهشکده معماری بومی، که خوشبختانه موافقت اصولی آن از سوی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی صادر شده، بر اساس درک چنین ضرورتی صورت گرفته است که امیدواریم این گروه پژوهشی بتواند با همکاری محققین رشته های سازه و معماری، زمینه ساز طرح مطالعات گسترده و کاربردی در مورد سازه های گلین، مقاوم سازی این سازه ها و تدوین آیین نامه های مرتبط با طراحی سازه های گلین شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..