کارشناس عمران فرمانداری مهریز:

مبلمان شهری نماد هویتی یک شهر است

کارشناس عمران فرمانداری مهریز، هویت شهر و حسن تعلق به شهر را با اهمیت خواند و گفت: مبلمان شهری، نماد هویت فرهنگی و مذهبی شهر است و باید گذشته شهر در مبلمان شهری هویدا باشد.

به گزارش یزدی نیوز «حامد شیشه‌بری» در نشست شورای شهر مهریز افزود: نگاه جزیره‌ای به شهر آفت‌زا است و مسئولان شهرستان و مردم محلات باید با نگاهی کلی به شهرشان توجه داشته باشند چرا که محله‌گرایی و اهمیت دادن به بخش خاصی از شهر، موجب کند شدن روند زیباسازی و ایجاد مبلمان شهری می‌شود . 

 
وی با بیان این که در مبلمان شهری، درآمدی پنهان وجود دارد، تأکید کرد: مبلمان شهری، نماد هویت فرهنگی و مذهبی شهر است و باید گذشته شهر در مبلمان شهری هویدا باشد.
 
به گفته‌ی شیشه‌بری، اگر مبلمان شهری اجرا شود، موجب رونق شهرستان می‌شود و بسیاری از مشکلات به ‌ویژه مسائل پیرامون حوزه ترافیک و پیاده‌روها حل خواهد شد . 
 
وی افزود: جمع‌آوری حصارکشی‌های سطح شهر و دیوارهای بلوکی با همکاری شهرداری و دادستانی می‌تواند مفید واقع ‌شود و چهره شهر را زیبا‌تر کند.
 
لزوم هم‌افزایی بین ادوار مختلف شورا
 
«محمدحسن زارعیان» عضو شورای شهر مهریز نیز با بیان این که مصوبه‌ای اثر خواهد داشت که نتیجه آن در سطح شهر مشاهده شود، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر در هر دوره‌ گردهم می‌آیند و طرح‌هایی را مصوب می‌کنند ولی متأسفانه این طرح‌ها توسط شورای دوره‌ی بعد پیگیری نمی‌شود.
 
وی با انتقاد از نبود هم‌افزایی و اتحاد و همدلی بین شورای دوره‌های مختلف، تاکید کرد: برای رفع مشکلات شهر نیاز به همبستگی و همدلی مسئولین است . 
 
زارعیان افزود: تیرهای برق کهنه و قدیمی با تأمین اعتبار دو میلیارد تومان توسط شورای شهر و اداره توزیع برق شهرستان تا پایان سال تعویض می‌شود و لکه‌گیری و تعویض تابلوهای راهنمای سطح شهر  نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام است . 
 
ضرورت جابجایی صنوف مزاحم شهری
 
«محمد رضا زارعزاده» رییس اتاق اصناف نیز جابجایی صنوف مزاحم شهری را به دلیل آلایندگی و مزاحمت صوتی برای شهروندان ضروری  دانست و از مسئولان مربوطه برای جا بجای این صنوف درخواست همکاری کرد . 
 
وضعیت اصناف مستقر در ورودی مهریز و لزوم رسیدگی به زیباسازی جاده سنتو که در مجاورت مهریز است؛ همچنین بحث انتقال ایست و بازرسی شهید مدنی به منطقه‌ای دورتر از شهر مهریز از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..