اکران و تحلیل «مادری» در یزد

فیلم سینمایی«مادری» ساخته رقیه توکلی چهارم دی‌ماه با حضور این کارگردان در حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز،«علیرضا غفاریان» اظهار کرد: در شصت و هشتمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، «مادری» اولین فیلم سینمایی رقیه توکلی نویسنده و کارگردان یزدی به نمایش درمی‌آید و با حضور هنرمندان و اهالی سینما مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد .

 
وی با بیان این که رقیه توکلی و برخی از عوامل یزدی فیلم، مهمان این نشست خواهند بود افزود: این فیلم به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی در مدت ۸۳ دقیقه تولید و اسفند ۱۳۹۶ منتشر شده است .
 
مسئول واحد هنرهای تصویری گفت: نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، مریم بابونی، ملیسا ذاکری و سجاد اسماعیلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند .
 
این کارشناس سینما افزود: داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگر عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مسائل و مشکلاتی که سر راه‌شان است، ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه بروز اتفاقاتی محتوای داستان را بر هم می‌زند .
 
دیگر عوامل فیلم را سرمایه‌گذار و مجری طرح: حمیدرضا صالحیه‌ یزدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، مدیر تولید: سیدحسین هادیان‌فر، صدابردار: محمد شیوندی، موسیقی: ستار اورکی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: سید روزبه سجادی حسینی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: محمود کشفی‌پور، طراح لباس: مهرناز اکبری، تدوین: هایده صفی‌یاری و عکاس: محمدهادی آخوندی تشکیل می‌دهند .
 
رقیه توکلی دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. وی که فعالیت فیلم‌سازی خود را از حوزه هنری یزد آغاز کرده تاکنون بیش از ۲۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته و در بیش از ۲۰۰ جشنواره ملی و بین المللی حضور داشته و جوایز متعددی هم کسب کرده است .
 
گفتنی است؛ «مادری» دومین تجربه حس خوب با هدف تمجید از فیلم‌سازان یزدی است که ساعت ۱۸روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به روی پرده می‌رود .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..