سرپرست استانداری یزد:

ثبت احوال پشتوانه صیانت از هویت ایرانی و برنامه ریزی در کشور است

سرپرست استانداری یزد با گرامیداشت سوم دی ماه روز ثبت احوال مطرح کرد: ثبت احوال پشتوانه صیانت از هویت ایرانی و برنامه ریزی در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز سرپرست استانداری یزد در مراسم گرامیداشت سوم دی ماه روز ثبت احوال ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این حوزه بیان کرد:ثبت احوال  با موضوع هویت به عنوان عنصر اصلی قوام یک ملت پیوند خورده است.

« محمدعلی طالبی» افزود: هویت عنصر مشترکی است که اقوام،فرهنگ ها،زبان ها و حتی ادیان مختلف را تحت عنوان یک ملت گردهم می آورد و از این جهت بحث بسیار مهم و حساسی است زیرا  بار اصلی صیانت از هویت کشور نیز به دوش کارکنان ثبت احوال می باشد.
طالبی گفت:چه بسا ملت هایی که در طول تاریخ شکل گرفته و به علت تضعیف هویت دچار استحاله شده اند بر این اساس امروز که یک جامعه بسیار قوی و منسجم از اقوام گوناگون وجود دارد باید همه تلاش خود را برای حفظ این هویت و جایگاه ملت در طول تاریخ به کار گیریم.
وی خاطرنشان کرد: حساسیت کاری که مجموعه ثبت احوال بر عهده دارد علاوه بر اثرگذاری در  حفظ هویت  ایرانی؛ برای  ارائه آمار و اطلاعات در نظام برنامه ریزی کشور و استان نیز پشتوانه ای قوی و  بسیار کارگشا می باشد.
طالبی یادآور شد:بعضی از آمارها می تواند برای پیشگیری از اتفاقاتی که ممکن است نظام اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جامعه را دچار چالش کند، هشدار دهنده باشد و یا از سوی دیگر برنامه ریزی در مسیر  سازندگی کشور و استان را تسهیل نماید.
سرپرست استانداری یزد در پایان اظهار داشت:یکی از اتفاق های خوب در نظام ثبت احوال نمونه  موفق از همکاری دولت و بخش خصوصی است و این موضوع  می تواند برای سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی جهت تقویت همکاری های بخش خصوصی با دستگاه های دولتی در ارائه خدمات به مردم مورد توجه و الگو قرار گیرد. 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..