کارت ملی ۷۴ درصد مردم یزد هوشمند شد.

74 درصد از شهروندان یزدی کارت هوشمند خود را تحویل گرفته اند .

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل ثبت احوال استان یزد از پیش بینی ۲۹ دفتر پیشخوان دولت برای ارائه درخواست صدور کارت ملی هوشمند در سطح استان خبر داد .

مکرمی افزود: علاوه بر دفاتر پیشخوان ادارات ثبت احوال نیز در شهرستانها کار درخواست صدور کارت ملی هوشمند را انجام می دهند .
وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال زمان مهلت صدور کارت ملی هوشمند به پایان می رسد از مردم خواست با مراجعه به دفاتر پرشخوان نسبت به ارائه درخواست کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند .
مدیرکل ثبت احوال استان یزد در استان یزد اظهار داشت :۸۲۰ هزار نفر در استان یزد مشمول دریافت کارت ملی هستند که از این تعداد ۶۱۰ هزار نفر از آنها کارت ملی خود را تحویل گرفته اند.
 وی اظهار داشت تعداد ۲۱۰  هزار نفر نیز هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده اند که  لازم است  در مهلت مقرر نسبت به این کار اقدام کنند .
 مدیر کل ثبت احوال استان یزد همچنین اشاره ایی هم به آمار حیاتی استان در سالجاری کرد و گفت:  طی ۹ ماه گذشته هفده هزار و ۵۳ مورد ولادت ،۳۴۶۵ مورد وفات ، ۵۳۱۶ مورد ازدواج و ۱۴۶۹ مورد طلاق به ثبت رسیده است.
مکرمی گفت:  به ترتیب این میزان از نظر ولادت با ۱۰ درصد کاهش و ازدواج ۱۶ درصد کاهش  روبرو بوده است و از نظر تعداد طلاق و وفات نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر خاصی نداشته است .
 وی گفت مردم استان یزد  امسال از میان نام های مختلف برای فرزندان پسر خود از امیر علی ، امیر حسین و علی و برای فرزندان دختر خود از نام های فاطمه ،حلما و زهرا بیش از  همه  انتخاب کرده اند .
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..