دانشگاه‌ها یکی از مجموعه‌های اصلی در راستای کاهش نرخ بیکاری کشور است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها یکی از مجموعه‌های اصلی در راستای کاهش نرخ بیکاری کشور است گفت: شرایط سخت تحریم را می‌توان با کمک ظرفیت‌های داخلی به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین ریاحی شامگاه در پانزدهمین جلسه شورای اشتغال شهرستان ابرکوه به وابسته بودن برخی از صنایع داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین و ظرفیت خوبی که در کشور وجود دارد به خوبی می‌توان از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت عالی استفاده و با روبه رو شدن با مشکلات، به حل بسیاری از مسائل کشور پرداخت.

 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: پس می‌توان با استفاده از شرایط تحریم و تبدیل آن به یک فرصت، راه برون رفت کشور را از بسیاری از تنگناها با ایده پردازی‌هایی که توسط نخبگان ارائه می‌شود کلید زد.
 
وی شناسایی ظرفیت‌ها را از اولویت‌های بحث ظرفیت سازی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که ظرفیت‌ها به خوبی در کشور شناسایی شد، در پی آن توسعه متناسب با دانش و مهارت را می‌شود به دست آورد.
 
ریاحی دانشگاه‌ها را یکی از مجموعه‌هایی دانست که توانایی حل مشکلات اشتغال کشور را دارند تصریح کرد: دانشگاه با مهارت و دانشی که دارند یکی از مجموعه‌هایی به شمار می‌روند که توانایی حل مشکل بیکاری کشور را دارند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه به اشاره به طرح‌های اشتغال و تاثیرات آن در کاهش بیکاری در سطح کشور گفت: امسال اعتباراتی در قالب طرح‌هایی همچون اشتغال فراگیر و روستایی به سراسر کشور ارائه شد که در پی آن کارآفرینی بسیاری در روستاها و شهرها شاهد بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه تسهیلات دیگری در کنار طرح‌های اشتغال فراگیر و روستایی در جهت کاهش بیکاری و افزایش اشتغال ارائه شد ادامه داد: در همین راستا در کنار اعتباراتی که در بخش‌های اشتغال روستایی و فراگیر تخصیص یافت، تسهیلاتی نیز در قالب کارگروه رفع موانع تولید، توسعه و سرمایه گذاری با همکاری بانک‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..