“پیشرفت ایران امروز ” می‌تواند کلید واژه وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه علمای اسلامی پیوسته در جهت ایجاد اتحاد بین مسلمانان تلاش می‌کردند گفت: "پیشرفت ایران امروز " می‌تواند کلید واژه وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد کاظم مدرسی در جمع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جوادالائمه یزد با بیان اینکه اسلام دین اتحاد و یکپارچگی است اظهار داشت: نبی مکرم اسلام پیوسته درصدد ایجاد الفت، یکپارچگی و یگانگی در بین امت خود بودند که در این زمینه کارهای کوتاه و بلند مدت بسیاری هم انجام دادند.

 
نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه کارهای کوتاه مدت پیامبر اکرم (ص) برای ایجاد یکپارچگی بین مسلمانان، ایجاد عقد اخوت بین مهاجر و انصار بوده است گفت: ابداع شعار توحید برای ایجاد وحدت کلمه، ایجاد حس مسئولیت مشترک بین مسلمانان و همچنین تشکیل اجتماعاتی که الزام می‌کند تمام مسلمانان در کنار هم باشند مانند حج، نماز جمعه و اعتکاف از جمله کارهای بلند مدت حضرت محمد (ص) در جهت ایجاد وحدت بین مسلمانان بود.
 
وی با بیان اینکه علمای اسلامی پیوسته در جهت ایجاد اتحاد بین مسلمانان تلاش می‌کردند افزود: متاسفانه امروزه عده‌ای از واژه اهل بیت (ع) در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می‌کنند اما در حالی است که این واژه در گذشته به عنوان مسئله‌ای برای وحدت مسلمانان بوده است.
 
 
مدرسی خاطرنشان کرد: اهل بیت و ائمه اطهار (ع) شئوناتی داشتند که یکی از شأن آنها این بود که "امام جامعه " هستند و شأن دیگر هم این است که آنها "حجت " هستند و بر اساس آیه "إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ " همه باید بپذیرند که آنها اهل بیت هستند.
 
نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد شأن دیگر اهل بیت (ع) را راوی سنت پیغمبر عنوان کرد و گفت: حداقل مسلمانان در مورد این مسئله باید آنها را بپذیرند زیرا هیچ‌کس آنها را تضعیف نکرده و نقطه ضعفی در تدین آنها وجود کسی وارد نکرده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بین حوزه و دانشگاه نیاز به یک راز و رمزی است اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید بین غیر مسلمانان و حوزه و دانشگاه هم تجلی پیدا کند پس نیاز به یک مسئله‌ای است همگان بر آن اتفاق نظر داشته باشند.
 
مدرسی "پیشرفت ایران امروز " عاملی بسیار مهمی است که می‌تواند وحدت حوزه و دانشگاه را در پی داشته باشد افزود: این پیشرفت می‌تواند در عرصه‌های دینی، علمی، تکنولوژی، امنیتی، اخلاقی و دیگر موارد باشد و هرگاه هدف مشترک شد می‌توان بسیاری از اختلافات و مشکلات را حل کرد.
 
نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: اگر این را به عنوان کلید واژه وحدت تلقی کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و فرقی برای گروه خاصی ندارد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..