مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

شرایط جغرافیایی و معدنی یزد وظایف راهداران را سنگین کرده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به جغرافیا همچنین شرایط صنعتی و معدنی یزد گفت: این ویژگی‌ها، وظایف راهداران و بخش حمل و نقل جاده‌ای یزد را سنگین‌تر کرده است.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی  در جمع راهداران استان یزد به مناسبت اول دی‌ماه، روز راهدار با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل که توصیه‌ای برای نامگذاری روزی به نام روز حمل و نقل داشتند، روز راهدار و هفته حمل و نقل را به تلاشگران گمنام جاده های میهن کشور تبریک گفت و از تلاش‌های شبانه‌روزی همه افرادی که در این عرصه خدمتگزار مردم هستند، قدردانی کرد.

 
وی با بیان اینکه خوشبختانه وفاق خوبی بین همکاران مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، افزود: راهداری و حمل و نقل یک مجموعه بزرگ هستند که با وفاق و همدلی می‌توانند خدمتگزار خوبی برای مردم باشند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در کشور ایجاد شده است، بیان کرد: به رغم همه مشکلات و نقایصی که وجود دارد باید همه با هم اهتمام کنیم و کار خود را به بهترین نحو ممکن ادامه دهیم و ما نیز تلاش خود را به کار گرفته ایم تا همکارانمان در مجموعه راهداری زندگی راحت‌تری داشته و از رفاه بیشتری برخوردار باشند اما انتظار داریم شرایط را نیز درک کنند.
 
علیخانی افزود: خوشبختانه اقداماتی که برای کمک به همکاران در سطح استان اتفاق افتاد و از مدتی پیش شرایطی ایجاد شد که بخشی از کمک‌های سازمان راهداری به نیروهای شرکتی نیز اختصاص یابد و گرچه این رقم قابل توجه نیست اما بضاعت ما برای قدردانی از تلاش این بخش از کارکنان در این اندازه بوده است.
 
وی با اشاره به اهمیت بحث راهداری اظهار داشت: نیروهای راهدار به صورت شبانه روزی در راهدارخانه ها و محورهای مواصلاتی مشغول خدمت بوده اند و اگر تنها یک ساعت کار آنها زمین گذاشته شود، آنگاه خواهیم دید که چه مشکلاتی در سطح جاده‌ها به وجود خواهد آمد.
 
علیخانی با بیان اینکه نیروهای راهدار اغلب به صورت گمنام فعالیت می کنند، افزود: این افراد به دلیل اینکه خودشان دیده نمی‌شوند، فعالیتشان به خوبی دیده می شود.
 
وی با بیان اینکه بارش‌های پاییزی در شهرستان‌های استان یزد خوب بوده است، عنوان کرد: کار ما مانند آتش‌نشانی و اورژانس است و همیشه باید از آمادگی کامل برخودار باشیم.
 
علیخانی در مورد جایگاه استان یزد در بحث حمل و نقل نیز افزود: استان یزد به لحاظ شرایط خاص و موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب قرار گرفته ضمن اینکه یک استان صنعتی و معدنی است و تولید بار آن بسیار خوب است و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: به لحاظ بهره‌مندی استان از این شرایط خاص، همکاران در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یک انرژی بیشتر و آمادگی بهتر به فعالیت خود ادامه دهند.
 
علیخانی در مورد اجرای طرح زمستانه نیز عنوان کرد: آمادگی که اکنون در بحث راهداری زمستانه ایجاد شده، سبب می شود در فصل بهار و در آغاز سفرهای نوروزی نیز آمادگی کامل داشته باشیم.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه معیشت همکاران به ویژه راهداران از اولویت‌های ما است، اظهار داشت: از معاونان خواسته ایم این مهم را در اولویت اصلی خود قرار دهند و به بحث رفاه کارکنان توجه ویژه داشته باشند و خوشبختانه نیز تاکنون هم در سطح پیگیری‌های استانی و هم ملی، کوتاهی در این زمینه انجام نشده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..