نماینده عالی قوه قضاییه در یزد:

حضور فیزیکی و تذکر لسانی محترمانه و مقتدرانه پلیس، اثرگذار است

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: در مواجهه با برخی از تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی، حضور به موقع پلیس و تذکر لسانی محترمانه و مقتدرانه پلیس، راهگشا و اثر گذار است .

به گزارش یزدی نیوز «محمدرضا حبیبی» در نشست کمیته راهبردی قضایی – انتظامی استان یزد، افزود: برای بسیاری از امور نیازی به برخورد‌های سخت گیرانه قضایی و انتظامی نیست و تنها می‌توان با یک تذکر به جا از بسیاری از تخلفات و ناهنجاری‌ها پیشگیری کرد . 

 
وی تصریح کرد: در جامعه بزرگ با فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی اکثر اتفاقات ناشی از عناد و لجبازی و دهن کجی به قوانین و مقررات نیست و تنها به واسطه سهل انگاری و بی‌توجهی رخ می‌دهد که می توان اینگونه مسائل را مدیریت کرد و نتایج بهتر نیز گرفت . 
 
این مقام قضایی تعامل سازنده و همکاری قضایی و انتظامی را بسیار خوب و اثر گذار ذکر و بیان کرد: برای تحقق یک جامعه امن، آرام و رو به رشد همکاری، تعامل و هم افزایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است . 
 
وی بر رعایت دستورات قضایی بر اساس موازین مطرح شده تأکید کرد و گفت: وقتی دستور قضایی جلب یک متهم را برای یک موعد مقرر تعیین کرده است باید حتی‌الامکان متهم جلب شده در همان روز و ساعت در اختیار محکمه قضایی برای دادرسی قرار بگیرد و جلب برای زمان قبل یا بعد از آن هم برای مأمورین و هم برای شعبه‌ی رسیدگی‌کننده مشکل ایجاد می‌کند . 
 
رییس کل دادگستری استان تسریع در روند ساخت کمپ نگهداری اتباع را خواستار شد و ابراز کرد: جداسازی بازداشتگاه اتباع از سایر افراد یک تصمیم خوبی است که باید در اجرا نیز تسریع شود.
 
حبیبی رعایت حریم خصوصی و اسرار مردم را یکی از مهمترین اصول دستگاه قضایی برشمرد و افزود: تجسس در امور خصوصی افراد، تنها در موارد امنیتی و پرونده‌های بسیار حساس جنایی و خشن با مجوز‌های خاص قضایی صورت می‌گیرد و در موارد غیر از این، هیچ کسی حق ورود به اطلاعات خصوصی افراد را ندارد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..