پایان نخستین جشنواره زردک خرانق با تجلیل از کشاورزان نمونه

همزمان با آیین اختتامیه نخستین جشنواره هویج زرد(زردک) در روستای تاریخی خرانق از توابع شهرستان اردکان یزد، بیش از ۶٨ نفر از کشاورزان سخت‌کوش و پرتلاش خرانقی تقدیر شدند .

به گزارش یزدی نیوز «هادی مقیمی» فرماندار اردکان در این مراسم با اشاره به استقبال بی نظیر مردم کشور بویژه استان یزد از این جشنواره، تصریح کرد: بخشی از هدف برگزاری این جشنواره در این سطح، ایجاد شور و نشاط و شادابی و نیز توجه به تلاش کشاورزان روستایی و ایجاد انگیزه فعالیت یکپارچه جوانان در کنار این قشر زحمتکش از جامعه در بین مردم این بخش و نیز تقدیر و تجلیل از کشاورزان بود . 

 
وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه دولت به ورزش و نشاط اجتماعی در روستاها با برگزاری جشنواره ها متعدد در حال اجرایی شدن است که این اقدام موجب رشد و توسعه ورزش و شکوفایی استعدادهای بالقوه در نزد روستاییان خواهد شد . 
 
مقیمی افزود: برگزاری چنین برنامه‌های نظام مندی در معرفی روستاها به منظور گسترش صنعت گردشگری تاثیرگذار خواهد بود که خوشبختانه این جشنواره نیز با استقبال بی نظیر مردم استان یزد و دیگر استان‌های کشور روبرو شد . 
 
فرماندار اردکان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ را غنی‌‌سازی اوقات فراغت، توجه به بازی‌های بومی محلی و آشنایی نسل جدید با فرهنگ‌های گذشتگان و آداب ‌و رسوم در دست فراموشی گذشتگان و همچنین بهره ‌مندی از غذای سالم و معرفی محصول زراعی زردک به همشهریان و همچنین معرفی موسیقی محلی برشمرد . 
 
گفتنی است، در حاشیه این مراسم که با برگزاری مسابقات بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستاییان بخش خرانق اردکان همراه بود، طی مراسم جشنی با حضور هنرمندان استانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری، از کشاورزان نمونه زردک‌کار خرانق نیز تجلیل به عمل آمد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..