امام جمعه یزد:

مردم از قوه قضاییه انتظار برخورد سریع و دقیق با متخلفان را دارند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: دستگاه قضایی از ارکان نظام اسلامی است که اگر خوب عمل کند، می‌تواند بسیار در رشد و تعالی کشور اثرگذار باشد .

به گزارش یزدی نیوز آیت الله «محمدرضا ناصری» در جمع اعضای شورای پایگاه بسیج شهیدین دادگستری استان یزد، اظهار کرد: دستگاه قضایی نماد حاکمیت اسلامی است و نباید تنها به گزارشات و شکواییه‌های رسیده به دادگستری رسیدگی کند بلکه باید با تأسی به امیر مومنان علی(ع) در میان مردم حاضر باشد و حل مشکلات مردم را پیگیری کند.

 
وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فردی آحاد جامعه باید مورد رصد و نظارت دستگاه قضایی باشد تا امور با صحت و سلامت انجام پذیرد . 
 
امام جمعه یزد، انتظار مردم از دستگاه قضایی را انتظاری به حق و مهم دانست و بیان داشت: مردم در زمینه‌های مختلف مشکلاتی داردند که انتظار دارند یک نهاد حاکمیتی و دارای شأن قانونی به مسئله ورود کند و مشکل را حل کند.
 
وی گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، رانت خواری و بسیاری از مسائل دیگر که مردم دچار آن شدند، را به عنوان نمونه ذکر کرد و گفت: در ماه‌های اخیر دستگاه قضایی به بسیاری از این امور وارد شده و اثرگذار هم بوده است . 
 
آیت الله ناصری تأکید کرد: ورود دستگاه قضایی به حل بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم و اثر بخش است چرا که بر اساس موازین قانونی و علم و اطلاع انجام می‌شود و همین امر بر اثر گذاری کار می‌افزاید . 
 
وی خلوص در عمل و انجام کار برای جلب رضایت پروردگار را بسیار مهم ذکر و بیان کرد: اگر کار با نیت خالص و برای رضایت خدا انجام گیرد و ما همواره خدا را ناظر و حاضر بر کار خود ببینیم، تمامی امورمان با خیر و صلاح پیش می‌رود . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..