پیوست پژوهشی ستون اصلی برنامه ریزی است/ ایجاد شبکه اطلاع رسانی دستاوردهای تحقیقاتی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد پیوست پژوهشی را ستون اصلی برنامه ریزی و تصمیم گیری در بخش های مختلف دانست و بر ایجاد شبکه اطلاع رسانی دستاوردهای تحقیقاتی در استان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزآیین اختتامیه نمایشگاه فن بازار و جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،معاون مرکز پژوهش های مجلس و « علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در کارخانه جنوب برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد و بسیج مهندسین استان در آماده سازی محل نمایشگاه گفت:کارخانه جنوب با بنایی منحصر به فرد و موقعیت مکانی مناسب قابلیت تبدیل شدن به پایگاه دانش و فناوری را دارد که لازم است مورد توجه شهرداری و سایر دستگاه های اثرگذار قرار گیرد.
« علی زینی وند» افزود:کمیته آسیب شناسی هفته پژوهش و برنامه هایی از این قبیل در استان تشکیل شده است تا با شناسایی ظرفیت ها و رفع موانع ،سهم استان  یزد در اداره و توسعه کشور افزایش یابد و استانی پیشرو در حل مشکلات بر مبنای پژوهش و فناوری باشیم.
زینی وند بیان کرد:بخش خصوصی صاحب نظر و توانمند یزد با هم اندیشی و چاره جویی های متعدد توانسته است در مشکلات اقتصادی کشور دیدگاه های موثری طرح و بخشنامه های ملی در این راستا و برای تسهیل شرایط صادر شود.
وی  اظهار داشت:نگاه اندیشه ورز در تمام بخش های استان وجود دارد و  ضروریست با توجه به شکل گیری گفتمان پژوهش محور در کشور،استان یزد در پاسخ به سوالاتی از جمله عدم اجرایی و کاربردی شدن نتایج پژوهشی در جامعه و زندگی مردم، ضعف به کارگیری دانش جدید در حل مشکلات صنعت و رشد تحقیقات تکراری تلاش کند.
معاون استانداری یزد خاطرنشان کرد: با محوریت کارگروه پژوهش و فناوری استان ضروریست فضایی ایجاد کنیم که پژوهش ها در دسترس عموم قرار گیرند تا بخش های مختلف بتوانند از دستاوردهای علم روز در حل مشکلات بهره مند شوند. 
وی افزود: از سوی دیگر برای جلوگیری از تصمیم های خام و سطحی، تمام برنامه ریزی های و تصمیم های استان نیز ملزم به ارائه پیوست پژوهشی و دانش بنیان هستند  تا بتوان مسیر توسعه را پایدار و مبتنی بر ویژگی های روز هموار ساخت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در پایان بر ایجاد پیوند  نهادهای پژوهشی استان با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید و گفت: یکی از عواملی که مانع رشد نگاه پژوهشی در بخش های مختلف است سیستم پیچیده،کارمند محور و غیر توسعه گرای اداری می باشد که ضروریست بدنه اجرایی کشور تعمیر شود. 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..