عضو شورای اسلامی شهر یزد:

جمع‌آوری اتباع خارجی از بافت تاریخی بدون همکاری مردم ممکن نیست

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: جمع‌آوری اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز از بافت تاریخی یزد بدون همکاری مردم ممکن نیست

به گزارش یزدی نیوزمهدی کاشفی‌زاده با اشاره به اینکه جمع‌آوری اتباع افغانستانی از بافت تاریخی یزد به یکی از مطالبات مردم و گردشگران تبدیل شده است،‌ اظهار داشت: وقتی بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شده، مردم انتظار شرایط بهتری را دارند و دیگر کسی توقع ندارد که خانه‌های بافت تاریخی توسط اتباع افغانستانی اشغال شده باشد.

 
وی بیان کرد: این خواسته به‌حق و به‌جایی است اما واقعیت این است که تا مردم همکاری نکنند، جمع‌آوری اتباع خارجی از بافت تاریخی امکان‌پذیر نیست.
 
کاشفی‌زاده خاطرنشان کرد: مردمی که در بافت تاریخی یزد خانه دارند باید به این درک و باور برسند که نباید خانه‌های خود را به اتباع خارجی اجاره دهند و حتی اگر خودشان امکان ادامه سکونت در بافت تاریخی را ندارند، خانه‌های خود را نیز در اختیار هر کسی قرار ندهند.
 
وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم خانه خود را به چه کسی اجاره بده و به چه کسی اجاره نده بلکه می‌توانیم آگاهی‌بخشی انجام دهیم آنگاه مردم خود باید به این نتیجه برسند که باید در بافت تاریخی به این مسائل توجه داشت.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: متاسفانه اکنون در بسیاری از خانه‌های بافت تاریخی، اتباع افغانستانی به صورت دسته جمعی با یکدیگر زندگی می‌کنند که این امر در هر حال تبعات منفی بسیاری برای بافت تاریخی به عنوان یک منطقه ثبت جهانی شده، دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..