پژوهش‌ها و اختراعات در استان یزد کاربردی شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه مباحث پژوهشی نباید به کارهای لوکس تبدیل شود گفت: پژوهش‌ها و اختراعات در استان یزد کاربردی شوند.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در محل کارخانه جنوب یزد برگزار شد با بیان اینکه امروزه با توجه به افراد توانمندی که در کشور وجود دارد پژوهش‌های کاربردی بسیاری وجود دارد که بسیاری از این داشته‌ها مطلع نیستند اظهار داشت: یکی از نیازهای بسیار مهم در استان یزد ایجاد یک شبکه در راستای اطلاع‌رسانی در ارتباط با پژوهش‌های استانی است.

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد یکی از گره‌های کور ادارات کشور را که نمی‌تواند بر پژوهش و روند مدیریت تأثیر بگذارد، وجود بدنه‌ای تنبل، پیچیده و کهنه دانست و گفت: نیاز است که در جهت ترمیم این سیستم، بدنه اجرایی کشور یک تصمیم جسورانه اتخاذ کند.
 
وی با اشاره به اینکه در مقطعی از مباحث پژوهشی توسط صنعت استقبال بسیار خوبی صورت می‌گرفت، اما به ندرت این مسئله کاهش یافت افزود: با توجه به اینکه مشکلات صنعت با استفاده از راهکار‌های پژوهش محورانه قابل حل نبود، سبب شد تا میل و رغبت صنعت در جهت استفاده از مباحث پژوهشی به صورت چشمگیری کاهش یابد.
 
زینی وند در ادامه با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا پژوهش‌ها و اختراعات در استان یزد کاربردی شوند اضافه کرد: این کار باید به مرحله عمل درآید نه اینکه به عنوان یک کارهای لوکس به شمار برود و در همان مرحله کارش به پایان برسد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه در آن شکی نیست که اگر پژوهش‌ها قوی و کارآمد باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را مرتفع سازد تصریح کرد: این پژوهش‌ها باید به شکلی باشد که در لایه‌های زندگی اجتماعی و فردی مردم نفوذ کند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های پژوهشگران بتوان در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات بخش‌های مختلف را در کشور حل کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..