جی نف ” G_NAF ” بسترساز تحقق دولت الکترونیک و غلبه بر فساد است/یزد استان پیشرو در توسعه فناوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد به اهمیت فعال سازی زیرساخت ها در توسعه فناوری استان اشاره و اجرایی شدن G_NAF را بستر ساز تحقق دولت الکترونیک و غلبه بر فساد دانست.

به گزارش یزدی نیوزهشتمین جلسه تخصصی کمیته استانی G-NAF با حضور «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و اعضای این کمیته تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیان کرد:با توجه به وجود زیرساخت های غنی و نیروی انسانی نخبه در حوزه فناوری اطلاعات،استان یزد ظرفیت تبدیل به استانی پیشرو در توسعه فناوری را دارد و این مهم می تواند در تمام بخش ها زمینه سازی شود.
«علی زینی وند» افزود:جی نف امکان بررسی،بخش بندی و سنجش صحت یک نشانی به همراه موقعیت و ویژگی های جغرافیایی را مشخص می کند و با راه اندازی این پایگاه علاوه بر افزایش کارایی و دقت،داده های موجود از قابلیت اطمینان بالاتری نیز برخوردارند.
زینی وند خاطرنشان کرد:خوشبختانه تا کنون اطلاعات خوبی در این زمینه گردآوری شده است و ضروریست با محوریت اداره کل پست استان و مشارکت دستگاه های موثر  این نگاه به تمام مناطق استان تعمیم و داده های کاربردی جمع آوری شوند.
وی به فعالیت های موثر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق اهداف دولت الکترونیک اشاره و گفت: G-NAFبستر ساز تحقق دولت الکترونیک و غلبه بر فساد است زیرا داده های روشن و زمینه های علمی تحلیل و مقایسه اطلاعات علاوه بر سرعت بخشی به خدمات،شفافیت را در سیستم تقویت می کند.
زینی وند افزود: برای برنامه ریزی موثر در مناطق شهری و روستایی استان نیازمند شناخت کافی و دقیق از مولفه های مختلف می باشیم و تلاش برای تکمیل اطلاعات مناطق مختلف استان افق روشنی برای برنامه ریزی درست پیش روی مسئولان می گشاید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد اظهار داشت:برای سرعت بخشی به جمع آوری اطلاعات محلات مختلف به ویژه مناطق روستایی ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستا مورد توجه قرار گرفته زیرا مشارکت این بخش دسترسی به محلات و جذب همکاری های مردمی را تقویت می کند.
در این جلسه گزارش پیشرفت شهرداری های استان در اجرای زیر پروژه اول با سه موضوع ۱.ساماندهی معابر ۲.وضعیت مرزبندی رسمی محلات شهرهای استان و چگونگی تهیه لایه جی آی اس نقشه ذیر ربط و ۳. تعیین یا ساماندهی پلاک شهرداری ساختمان ها ارائه و مورد هم اندیشی قرار گرفت.
در پایان نیز گزارش وضعیت موجود نقشه های پارسل املاک روستایی استان و برنامه ریزی تهیه نقشه برای روستاهای فاقد نقشه پارسل ملک ارائه و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..