معاون وزارت بهداشت:

شاخص پرداخت از جیب مردم به کمتر از ٤٠ درصد رسید

معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته، ستاد طرح تحول به سمت مصرف بهینه هزینه حرکت کرد و آمار استان یزد منطبق بر حرکت کلی کشور است .

به گزارش یزدی نیوز دکتر «علی‌اکبر حقدوست» در جریان سفر خود به استان در نشستی با رییس، معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی،‌اظهار کرد‌: قبل از اجرای طرح تحول، شاخص پرداخت از جیب مردم بین ٥٦ تا ٦٥ درصد بود.

 
وی با بیان این‌که بعد از اجرای طرح تحول سلامت سهم پرداختی از جیب مردم به ٣٥ تا ٣٧ درصد شده  است،‌افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم تا علی‌رغم محدودیت منابع، اگر پرداخت از جیب مردم هم افزایشی پیدا می‌کند شیب آن به سمت افراد متمول جامعه باشد .
 
معاون برنامه‌ریزی و راهبردی وزرات بهداشت با اشاره به این که ٩ درصد تولید ناخالص داخلی صرف حوزه سلامت می‌شود گفت: اهداف پوشش همگانی سلامت و بهداشت باید با کاهش میزان تولید ناخالص محقق و مدیریت شود.
 
این مسئول در پایان با بیان این‌که اگر مسئولیت‌های حوزه سلامت به دانشگاه‌ها واگذار شود بهترین تصمیم گیری‌ها هم صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه مسیر خیلی مطلوبی را طی کرده که باعث خرسندی است. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..