معاون راهداری استان یزد خبر داد؛

ایجاد پاسگاه ایست و بازرسی در فراغه‌ی ابرکوه

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به ایجاد پاسگاه ایست و بازرسی در مطقه‌ی فراغه شهرستان ابرکوه، وعده داد؛ به زودی سامانه اعلان بار در تمام شهرستان‌های یزد راه‌اندازی شود.

به گزارش یزدی نیوز«جواد ذاکر» در کارگروه توسعه شهرستان ابرکوه پیرامون برخی مشکلات رانندگان ابرکوهی، ساخت سالن‌های اعلام بار را موضوعی منسوخ ‌شده خواند و اعلام کرد: نه تنها صلاح نیست که دوباره چنین سالن‌هایی راه‌اندازی شود بلکه روال قانونی هم‌ اینچنین نیست و شرکت‌های حمل ‌و نقل باید بار را تحویل گرفته و بین رانندگان توزیع کنند . 

 
وی با بیان این هم‌اکنون در مرکز استان از سامانه اعلان بار بهره گرفته می‌شود، از افزایش رضایت رانندگان نسبت به قبل در این رابطه خبر داد و گفت: به ‌زودی این سامانه در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود و از این طریق همه‌ی کارخانه‌ها ملزم به استفاده از این سیستم در حوزه حمل بار می‌شوند . 
 
ذاکر خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهرستان ابرکوه ایجاد ایست و بازرسی فراغه بود که مقرر شد با همکاری فرمانداری در موضوع تأمین اعتبار و همچنین راه و شهرسازی و نیروی انتظامی، این مهم محقق شود.
 
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌جمعه ابرکوه هم با تأکید بر اهمیت مبحث راه‌های مواصلاتی شهرستان، اظهار کرد: پتانسیل و ظرفیت صنعت حمل‌ و نقل در شهرستان ابرکوه بیش از سایر مناطق استان است لذا ضمن حمایت از مطالبات رانندگان و کامیون‌داران، خواستار پیگیری و رفع مشکلات آنان هستیم . 
 
«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه هم گفت: بخشی از مطالبات انجمن کامیون داران و رانندگان ابرکوه از جمله افزایش نرخ کرایه‌ها، بیمه رانندگان و گرانی قطعات کامیون‌ها با برگزاری جلساتی در خردادماه تا حدودی محقق شد ولی هنوز در برخی مسائل با مشکل مواجه هستند . 
 
وی تصریح کرد: متناسب نبودن سهمیه لاستیک‌های تخصیص‌ یافته به شهرستان با تعداد کامیون‌ها، عدم وجود سالن اعلام بار و تخصیص یک قطعه زمین جهت ساخت سالن از دیگر خواسته‌های صنف مذکور است . 
 
«محمدعلی اکرمی» بخشدار بخش بهمن نیز ابراز کرد: با توجه به دسترسی‌های جدیدی که در بخش بهمن ایجادشده، حجم بار ترافیکی افزایش یافته و شهر مهردشت را دچار معضل بزرگی کرده است که اعتراضات مردمی را نیز به همراه دارد . 
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ساخت و تکمیل کمربندی مهردشت با توجه به اعتبار زیادی که نیاز دارد، شاید چندین سال به طول انجامد لذا درخواست داریم که کنارگذر این شهر به طول دو کیلومتر با همکاری دستگاه‌های مربوطه ایجاد شود تا بسترهای ایجاد کمربندی فراهم شود . 
 
گفتنی است، در این پایان نشست مقرر شد که در رابطه با مشکلات رانندگان و کامیونداران و همچنین زیرگذرهای شهرستان، جلسه‌ای در سطح استان با حضور مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، نمایندگان صنف کامیون‌داران و رانندگان، شهرداری، راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه تشکیل شود . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..