واکنش ها به خبر بازنشستگی مدیر عامل سنگ آهن مرکزی

مدیر عامل سابق سنگ آهن مرکزی می گوید تبصره های قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مورد وی صادق است و او هنوز بازنشسته نیست.

به گزارش یزدی نیوزاعلام خبر بازنشستگی مدیر عامل سنگ آهن مرکزی از سوی صندوق بازنشستگی فولاد واکنش های زیادی در شهرستان بافق داشته است. 

 
 دو ماه بعد از معارفه دکتر رحیمی به عنوان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق حالا صندوق بازنشستگی فولاد کشور اعلام کرده آقای رحیمی بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید از پست خود کنار برود.
 
 حکم برکناری وی را  محمد جواد عسکری مدیر عامل صندوق فولاد بازنشستگی پیرو نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرده است. این در حالیست که رحیمی با استناد به تبصره ها و استثنائات قانون منع به کارگیری بازنشستگان معتقد است هنوز می تواند به کار ادامه دهد.
 
اعلام این خبر واکنش های زیادی در بین مسئولان شهرستان بافق داشته است.
 
 
 
رحیمی: هنوز بازنشسته نیستم/به ماموریت من پایان داده شده است.
 
علی اکبر رحیمی از دریافت ابلاغ اتمام ماموریت خود در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق توسط محمد جواد عسکری خبر داد.
 
وی گفت: اینجانب با ابلاغ مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ابلاغی برای سمت مدیر عاملی تا اسفند ۹۷ دریافت نمودم.
 
رحیمی تصریح کرد: اخیرا با استناد به قانون منع بکارگیری بازنشستگان به ماموریت اینجانب پایان داده شد این در حالی است که با توجه به تبصره های همین قانون که ایثارگران مدت زمان بیشتر به خدمت ادامه دهند هنوز بازنشسته نیستم.
 
 
 
 
 
شورای کارگری: تا دوشنبه جاری بررسی های انجام شده اعلام می شود
 
رئیس شورای کارگری بافق گفت:طی جلسات و صحبت های انجام شده قرار شد تا دوشنبه جاری صبر کنیم که آقای رحیمی بازنشسته شده اند یا خیر.
 
قاسمی افزود: اگر بخاطر قانون رحیمی بازنشسته است طرح تکریم از آن برگزار می شود زیرا وی یکی از مهره های قوی  در بافق است.
 
وی در رابطه با انتصاب مدیرغیربومی ادامه داد: آقای شفیع قبلا انتخاب شده بودند و اکنون سرپرست هستند که مخالفت خود را در این رابطه اعلام کردیم و مدیر باید بومی باشد.
 
رئیس شورای کارگری بافق افزود: به نماینده مردم اعلام کردیم به خاطر عدم ایجاد تنش از مسوولان بخواهند که تا زمان مشخص شده صبر کنند و مهندس حیدری پور به عنوان قائم مقام شرکت کارها را انجام دهد.
 
 
 
شورای شهرستان بافق: علت عزل رحیمی برای مردم باید مشخص شود
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق بر انتخاب مدیر عامل بومی برای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق تاکید کرد.
 
محمد رنجبرگفت: علت عزل رحیمی برای مردم مشخص شود و چنانچه منع قانونی وجود ندارد علی اکبر رحیمی به کار خود ادامه دهد.
 
وی افزود: در صورتی که مدیر عامل شرکت به دلیل اجرایی شدن قانون منع بازنشستگی نمی تواند به کار خود در شرکت ادامه دهد مدیر عامل بومی معرفی شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق با اشاره به اینکه تعداد افراد با لیاقت بومی برای مدیر عاملی شرکت سنگ کم نیستند عنوان کرد: باید به خواسته مردم احترام گذاشته و مدیر بومی منصوب شود.
 
 
 
فرماندار بافق: به خواست کارگران و بدنه سنگ آهن احترام می گذاریم
 
فرماندار بافق مبنی بر این خبرگفت: در هفته گذشته متوجه مکاتبات بازرسی کل کشور با صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص مشمول بودن قانون منع بکارگیری بازنشستگان در این صندوق و شرکت های زیرمجموعه شده و در جلسه ای با محمد جوادعسکری مدیر عامل این صندوق خواهان پافشاری و رایزنی حداکثری ایشان جهت حفظ مدیر عامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی شده بودم.
 
محمد زاده رحمانی افزود: این موضوع را به برخی دیگر از مسئولان شهرستان منتقل نمودم تا درصورت لازم پیگیری های لازم را انجام دهند.
 
وی در خصوص ابلاغ بازنشستگی رحیمی به وی خاطرنشان کرد: همگان اذعان دارند وقتی که پیشنهاد مدیر عاملی ایشان مطرح شد همه مسئولان شهرستان پذیرفته و پیگیری کردند.
 
فرماندار بافق بیان داشت: بررسی های حقوقی صورت گیرد و اگر کوچکترین روزنه ای برای تداوم فعالیت ایشان و عدم شمول قانون بازنشستگی وجود‌ دارد از آن استفاده شود و در غیر این صورت همان طور که روسای محترم شورای اسلامی شهر و شهرستان ابراز کرده اند، با همفکری و‌ همدلی یک مدیر عامل کاربلد از جنس مجموعه سنگ آهن و فردی که خاک و آفتاب آن را خورده است انتخاب شود.
 
زاده رحمانی تصریح کرد: شرکت سنگ آهن یک مجموعه اقتصادی بزرگ است که اکنون با پیگیری های مردمی و تلاش و زحمت مدیریت و کارکنان آن   از یک مجتمع معدنی به یک مجتمع صنعتی و معدنی رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد:نباید هیچ اتفاق و رویدادی مانع از این حرکت رو به جلو و پیش رونده شود و امروزه همگی باید مراقب باشیم و درک کنیم که در شرایط اقتصادی امروز وارد شدن هر گونه شوک به این شرکت و به تعویق افتادن حتی یک روز حقوق پرسنل و کارکنان آن، فشارهای زیادی بر کارگران و خانواده های آنها واردمی کند.
 
فرماندار بافق ادامه داد:لذا متولیان این شرکت باید در هر شرایطی از پیش بردن امور آن و البته به موازات آن توجه به مسئولیت های اجتماعی، پرداخت عوارض و ادامه طرح های جوارمعدنی و تصاحب آنومالی های منطقه غافل نشوند.
 
 
 
شورای شهر بافق: باید مدیرعامل بومی برای سنگ آهن انتخاب شود
 
رئیس شورای اسلامی شهر بافق گفت :طبق خواسته مردم و یکی از بندهای صورتجلسه ۹/۶/۹۳ باید مدیر عامل بومی برای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق انتخاب شود.
 
حسن محمدی بیان کرد: در صورتی رحیمی می تواند در سمت خود باقی بماند که از او حمایت شود و البته مدیران لایق بافقی قادر خواهند بود اداره شرکت را برعهده بگیرند.
 
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خواسته مردم احترام گذاشته نشود و انتصاب غیربومی صورت گیرد عواقب نارضایتی مردم بعهده مسوولان است.
 
رئیس شورای اسلامی شهربافق ادامه داد:در رابطه با موضوع بازنشستگی رحیمی پیگیری بیشتری بعمل خواهد آمد و چنانچه بازنشسته نباشند از ظرفیت وی همچنان باید استفاده شود.
 
محمدی افزود:صرف گفته مسوولان که رحیمی بازنشسته است اکتفا نخواهیم کرد.
 
 
 
 صندوق بازنشستگی فولاد: رحیمی از عیدسال گذشته بازنشسته شده است
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور با تائید این خبر گفت: علی اکبر رحیمی بافقی جزو افرادی است که عید سال گذشته بازنشسته و صنوات عیدی آن گرفته شده است و دعوت به کار بوده و تا زمانی که بخشنامه منع به کارگیری بازنشستگان نبود می توانست در وزارتخانه خود کار کند.
 
محمد جواد عسکری افزود:پس از تصویب این قانون مقرر شد تا آبان جاری افراد بازنشسته از بدنه دولت خارج شوند که اگر رحیمی برکنار نمی شد تخلفی بود برای خودش، شرکت سنگ آهن و مافوقی که حکم ایشان را داده است و این امر پیگرد کیفری و حقوقی داشت.
 
وی تصریح کرد: تنها افرادی که شامل این بخشنامه نمی شوند، آزاده ۳ سال به بالا، فرزند شهید و جانبازان بالای ۵۰ درصد هستند و متاسفانه علی اکبر رحیمی فاقد این شرایط بود.
 
عضو هیت مدیره شرکت سنگ اهن مرکزی با بیان اینکه رحیمی می تواند در وزارت اطلاعات براساس بخشنامه صادر شده و دستور مقام معظم رهبری فعالیت کند یادآور شد: متاسفانه وی شامل بخشنامه می باشد و با وجود تلاش های انجام گرفته برای ورود اوبه مجموعه سنگ آهن این اتفاق افتاد که وی باید از مجموعه ما خداحافظی کند.
 
عسکری خاطر نشان کرد: علی اکبر رحیمی بافقی فرد حقوقی و تابع قانون است و به خوبی می داند که برای ورود وی به مجموعه سنگ آهن چقدر تلاش کردیم.
 
وی بیان داشت:پس از ابلاغ بخشنامه تلاش کردیم که تا پایان سال رحیمی را حفظ کنیم،اما دستور و تاکید بود که به هیچ وجه ممکن وی نباید بماند و باید ترک کار کند و ما مجبور شدیم علیرغم میل خود پایان ماموریت ایشان را اعلام نماییم.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در رابطه با روی کار آمدن سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با هماهنگی مسئولان شهرستان اعم از امام جمعه بافق، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز مقام عالی وزارت،در انتخاب مدیریت این مجموعه سعی و برنامه ریزی می کنیم تا آنچه که منافع شهر و شرکت سنگ آهن بخصوص کارگران اتفاق بیفتد.
 
عسکری افزود:بهروز شفیع به دلیل اینکه عضو هیئت مدیره و حق امضا داشته است و براساس دستور مافوق و از آنجا که اعضای هیئت مدیره متولی هستند به عنوان سرپرست مجموعه سنگ آهن انتخاب شد تا وی کارها را در راستا اهداف و سیاست های شرکت پیش ببرد.
 
وی بیان داشت:سعی شده با انتخاب یک سرپرست به صورت مستقیم با وی در تعامل باشم و بتوانم کارها را با سرعت پیش ببرم.
 
 
 
سلیمانی: چنانچه عزل براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان باشد تابع آن هستیم
 
امام جمعه بافق گفت: قرار نیست با جنجال و آشوب از خط بیرون بروم همانند کوه هستم.
 
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در نماز جمعه این هفته در پاسخ اعتراض یکی از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق در رابطه با عزل علی اکبر رحیمی مدیر عامل گفت:موضوع در حال بررسی و پیگیری است.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه از ساعت ده و نیم صبح تا وقت نماز با حضور نماینده مردم، فرماندار جلسه ای در این رابطه تشکیل شد تصریح کرد:چنانچه عزل براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان باشد تابع آن هستیم.
 
امام جمعه بافق ادامه داد:اگر این قانون شامل حال مدیر عامل نشود علت برکناری را پیگیری می کنیم.
 
 
 
صباغیان: اگر کار قانونی نبوده پیگیری می کنم
 
بعد از این بیانات و اقامه نماز جمعه صباغیان نماینده مردم بافق ابرکوه مهریز خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع کارگران سنگ آهن مرکزی بافق که در مسجد جامع تجمع کرده بودند به سخنرانی پرداخت. وی گفت:  اگر کار قانونی بوده است تابع آن هستیم اما اگر غیر این است باید پاسخ داده شود و تجدید نظر گردد.
 
صباغیان خاطر نشان کرد:بررسی های لازم انجام می شود و طی چند روز آینده به مردم اعلام می گردد.نماینده مردم تصریح کرد: بافق در موقعیتی استثنایی قرار گرفته و معادن آن در شرف واگذاری است و چرا این معادن نباید برای شهر خودمان باشد؟!
 
وی گفت: باید مدیری که برای سنگ آهن انتخاب می شود بومی باشد و اگر فردی که میخواهد بیاید بخواهد حق شهر را رعایت نکند و آینده شهر را بفروشد  گزارش خواهم کرد و در مجلس و نماز جمعه اعلام میکنم.
 
 
 
 
 
در ادامه هم قاسمی رئیس شورای کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: طی جلسات و صحبت های انجام شده قرار شد تا دوشنبه جاری صبر کنیم که آقای رحیمی بازنشسته شده اند یا خیر.
 
وی افزود: اگر بخاطر قانون رحیمی بازنشسته است طرح تکریم از آن برگزار می شود زیرا وی یکی از مهره های قوی  در بافق است.
 
 
 
  رحیمی : فعلا سکوت می کنم
 
دکتر «علی اکبر رحیمی»مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی پیرامون موارد مطرح در فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی،  در خصوص اظهارات «حاج جواد عسکری»مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، درباره بازنشستگی پیش از موعدعلی اکبر رحیمی مطرح شده به صراحت، رحیمی گفت: اظهارات طرح شده در این فایل صوتی را قویا تکذیب ‌و به  شدت  مردود می دانم.
 
وی عنوان کرد:بنده، تا تاریخ ۱/۱۲/۹۷ سی سال کارم در اداره سابق خود پایان می پذیرد و با احتساب سابقه حضور در جبهه، سابقه خدمتم به سی سال می رسد.بر همین اساس،رسما و به صورت مکتوب به درخواست صندوق،مامور به خدمت  در شرکت سنگ آهن مرکزی گردیدم.
 
مدیرعامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی ادامه داد: اسناد ‌و مدارک گویای این موضوع، به اطلاع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رسید و‌ نامبرده در جریان کامل موضوع می باشد.
 
وی گفت: برای مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور احترام خاصی قائل هستم؛زیرا وی برای شرکت سنگ آهن  و هم اکنون صندوق بازنشستگی فولاد کشور زحمات زیادی متحمل شده است.
 
دکتر علی اکبر رحیمی در پایان گفت:به خاطر رعایت مصالح شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی فعلا سکوت اختیار می کنم.
 
 
 
 شایان ذکر است معدن سنگ آهن چغارت در بخش مرکزی فلات ایران در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق شهرستان یزد و ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق واقع گردیده است که نقش اساسی در توسعه و عمران شهرستان بافق دارد.
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..