اعتبارات پاسخگوی راه‌های استان یزد نیست

رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: اعتبارات فعلی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به هیچ وجه جوابگوی نیازهای راه‌های استان نیست.

به گزارش یزدی نیوزعلی فیاض در مورد اعتبارات استانی و ملی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اظهار داشت: اعتبارات استانی این اداره کل در سال جاری در مجموع ۳۴۳ هزار ۵۷۶ میلیون ریال بوده که از محل‌های سرمایه استانی، سه درصد حاصل از نفت خام و گاز طبیعی و اعتبار قانون استفاده متقاضیان از امکانات کشور در قالب ۲۴ طرح و ۱۸۱ پروژه ابلاغ شده است.

 
وی با اشاره به اعتبارات استانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در سال گذشته عنوان کرد: اعتبارات استانی این اداره کل در سال  جاری نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰.۴ درصدی مواجه بوده است.
 
فیاض، سهم اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در سال جاری نسبت به کل اعتبارات استانی استان یزد را ۷.۲۸ درصد اعلام کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال جاری نیز مبلغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اسناد خزانه بند «ز» از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته که مراحل صدور و پرداخت آن به پیمانکاران در دست اقدام است.
 
رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: در بخش اعتبارات ملی در سال جاری ۴۴۹ هزار و ۱۵۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته از کاهش ۲۳.۳ درصدی برخوردار بوده است.
 
فیاض عنوان کرد: در سال ۹۶ کل مبلغ تخصیص یافته از اعتبار ابلاغی، ۱۷۷ هزار و ۹۱۱ میلیون ریال بوده که ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ میلیون ریال آن به صورت نقدی و ۶۲ هزار و ۳۹۵ میلیون ریال آن به اسناد خزانه ابلاغ شده است.
 
وی تصریح کرد: این اعتبارات و تخصیص‌ها در شرایط اقتصادی فعلی به هیچ وجه جوابگوی نیازهای موجود در زمینه مرمت و نگهداری راه‌ها و پرداختی بابت هزینه های نیروهای طرح و سایر هزینه ها نیست.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..