جلوگیری از تولد ۳۲۰ معلول جدید در یزد با سقط درمانی/اضافه شدن سالانه ۲۲۰۰ نفر به جمعیت معلولان یزد

مدیر کل بهزیستی استان یزد اعلام کرد: اجرای برنامه سقط درمانی در سال 96 از ورود 320 معلول جدید به جامعه استان جلوگیری کرد.

به گزارش یزدی نیوز«جلیل عفتی» با تاکید بر نقش موثر ژنتیک در گسترش معلولیت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با انجام برنامه‏ های پیشگیرانه توانستیم درصد ورود افراد دارای معلولیت به جامعه جلوگیری کنیم.

 
وی با اشاره به اجرای طرح تنبلی چشم نیز گفت: در طول دوره اجرای طرح تنبلی چشم با شناسایی ۴۵۰۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم و معرفی آنها به متخصصان برای درمان از ورود این تعداد معلول جدید جلوگیری شد.
 
عفتی افزود: از سال ۷۴ تاکنون ۵۵۰ هزار کودک هم مورد معاینات شنوایی سنجی قرار گرفته‌اند و تعداد ۴۵۰۰ کودک شناسایی شدند و مراحل درمان روی آنها صورت گرفت به نحوی که در حال حاضر با غربالگری‏‌هایی که انجام می ‎ شود، هیچ کودک معلول ناشنوایی  در استان نداریم.
 
مدیر کل بهزیستی استان با بیان این که سالیانه دو هزار و ۲۰۰ معلول به جمعیت معلولان یزد اضافه می‌شود، بیان کرد: ۹۰ درصد از ضایعات نخاعی در استان ناشی از تصادفات است و همچنین ماهانه ۱۲۰ نفر مراجعه برای دریافت خدمات معلولیت به بهزیستی داریم.
 
 وی در مورد اشتغال معلولان استان نیز گفت: در سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۱۵۰ نفر از فرصت‏های شغلی استفاده کردند.
 
 عفتی با بیان این که تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام اشتغالزایی چهار درصد به معلولان تعلق می‏‌گیرد، اظهار کرد: تاکنون برای دریافت بیش از ۱۳ میلیارد تومان وام به بانک‏‌ها معرفی شده‌اند.
 
وی افزود: همچنین وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد شش درصد به کارفرمایانی که از افراد معلول به کارگیری می‏‌کنند، پرداخت می‏‌شود.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..